Na konci roku 2016, těsně před Vánoci, ukradl kdosi kabát muži jménem Brandon Pham z Brooklynu. Ten ho měl pojištěný u inovativní newyorské pojišťovny Lemonade. Vyplnil pár otázek ve formuláři aplikace, mobilním telefonem nahrál zprávu, jak ke krádeži došlo, a z mobilu všechno odeslal. Pojistnou událost zpracoval robot, prověřil smlouvu, zkontroloval, zda nejde o podvod, žádost odsouhlasil, zadal platební příkaz a informoval klienta zprávou. To vše za tři vteřiny, během kterých dostal Brandon i peníze z pojistky na účet. Podle Lemonade šlo o světový rekord.

Příklad ze zámoří naznačuje, že v následujících letech to nutně nemusí být zemětřesení, povodně či hurikány, čeho se velké pojišťovny budou obávat. Jejich tradičním byznysem otřese nástup chytrých technologií.

Zakladatelé newyorského Lemonade, Daniel Schreiber a Shai Wininger, technologičtí podnikatelé bez předchozích zkušeností v oboru, vsadili na to, že pojišťovnictví už nemůže dál fungovat postaru a je potřeba najít se zákazníkem nový vztah. Pojišťovny nejsou motivované peníze vyplácet, protože jdou z jejich kapsy, klienti zase nemají problém lhát, když jde o to dostat z pojistky co nejvíce.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.