Na konci roku 2016, těsně před Vánoci, ukradl kdosi kabát muži jménem Brandon Pham z Brooklynu. Ten ho měl pojištěný u inovativní newyorské pojišťovny Lemonade. Vyplnil pár otázek ve formuláři aplikace, mobilním telefonem nahrál zprávu, jak ke krádeži došlo, a z mobilu všechno odeslal. Pojistnou událost zpracoval robot, prověřil smlouvu, zkontroloval, zda nejde o podvod, žádost odsouhlasil, zadal platební příkaz a informoval klienta zprávou. To vše za tři vteřiny, během kterých dostal Brandon i peníze z pojistky na účet. Podle Lemonade šlo o světový rekord.

Příklad ze zámoří naznačuje, že v následujících letech to nutně nemusí být zemětřesení, povodně či hurikány, čeho se velké pojišťovny budou obávat. Jejich tradičním byznysem otřese nástup chytrých technologií.

Zakladatelé newyorského Lemonade, Daniel Schreiber a Shai Wininger, technologičtí podnikatelé bez předchozích zkušeností v oboru, vsadili na to, že pojišťovnictví už nemůže dál fungovat postaru a je potřeba najít se zákazníkem nový vztah. Pojišťovny nejsou motivované peníze vyplácet, protože jdou z jejich kapsy, klienti zase nemají problém lhát, když jde o to dostat z pojistky co nejvíce.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru