Luciano Cirinà je v pojišťovnictví už téměř třicet let. Kariéru spojil se značkou Generali, koncem 80. let začínal v Německu, později pro největší italskou pojišťovnu úspěšně zreorganizoval byznys v Rakousku. Teď šéfuje v Praze holdingu, do kterého společnost sloučila třináct svých firem ve východní Evropě. Zkušený manažer, do jehož kompetencí patří i Česká pojišťovna, říká, že se chytré technologie začínají prosazovat i v tuzemském pojišťovnictví. Využívají se hlavně pro práci s interními daty, pomáhají v call centrech, při zpracování pojistných událostí a u další administrativy.

Pojišťovny se snaží nejen rušit papírování a nahrazovat ho elektronickými dokumenty a podpisy, ale začínají také využívat služby i technologie hlídající pojištěný majetek. "V Česku jsme začali s domácím monitoringem. Beru to jako velkou výzvu a velmi důležité téma pro budoucnost," říká Cirinà. Blíží se doba, kdy domácnosti budou běžně hlídané čidly, což pomůže předcházet haváriím nebo loupežím. U pojištění v průmyslu nebo zemědělství se už dnes využívají drony.

Právě pojištění domácnosti se zapojenými čidly je podle odborníků v Česku zatím na začátku. Bankopojišťovací skupina ČSOB má například mobilní a webovou aplikaci NaDoma, pomocí které lze chytrou domácnost ovládat. Ale pojištění zatím v nabídce není, spíš jde o prostředek, jak komunitu lidí okolo chytrých domácností podchytit pro budoucnost.

Při využívání technologií pro pojistky šité na míru jednotlivým klientům jsou tuzemské pojišťovny nejdál u automobilů. Díky telematické jednotce (zařízení se SIM kartou) nebo pomocí mobilního telefonu získává pojišťovna data o pohybu vozu. Generali inovaci už běžně používá v Itálii, ve východní Evropě ji zatím testuje na Slovensku. "Je to spojené s posuzováním řidičského chování, můžeme pak vytvářet pro klienty individuální sazby a motivovat je k bezpečnějšímu řízení," říká Cirinà.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru