Na jednu stranu to může vypadat, že společnost The Coca-Cola Company, největší výrobce nápojů na světě s více než 130letou historií, před sebou nemá růžové vyhlídky. Cukr a sladidla, které obsahovaly a obsahují produkty této firmy, jsou jedním z velkých strašáků moderní společnosti. Dalším trendem doby je preference lokálních producentů, které zákazníci osobně znají, tak říkajíc jim vidí pod ruce, což pro velké globální korporace může být problém.

Coca-Cole od roku 2012 klesaly tržby i zisk. Z rekordních 48 miliard dolarů tržeb před šesti lety na loňských 35,4 miliardy dolarů. Šlo tedy o propad byznysu asi o čtvrtinu. Provozní zisk pak klesl za tu dobu z 10,8 na 7,5 miliardy dolarů, tedy o 30 procent.

Akcie v porovnávaném období ovšem naopak připsaly asi pětinu ceny, takže se zdá, že investoři Coca-Cole věří, že se jí současný propad obchodů podaří zvrátit.

Inovace made by Coca-Cola

Co z novinek je k vidění v evropské centrále firmy v Bruselu? Například speciální chladicí box, který v několika vteřinách až téměř na krystaly ledu zchladí, respektive skoro až zmrazí lahev s vodou nebo limonádou a naopak stejně rychle dokáže třeba půllitrovku s čajem ohřát. Zajímavou inovací na tradičním principu potrubní pošty je pak výdej nápojů ze vzdáleného, dobře chlazeného skladu do výdejního místa. Eliminuje se tím otevírání dveří lednice, případně víka od automatu, kde lahve normálně bývají, a tak se "nevětrá" a nedochází k úniku chladu.

"Trendy, na které musíme reagovat, jsou jasné − méně cukru, velký důraz na ekologii a co nejvíc informací, které musíme zákazníkům o sobě a svých výrobcích dávat. Být takzvaně dostupní na klik," vyjmenovává Anastasia Sideriová, ředitelka komunikace v The Coca-Cola Company pro střední a východní Evropu, co firma momentálně řeší. Potkáváme se s ní v Bruselu, v evropském sídle Coca-Coly, kde se nám pokouší ukázat, jak firma dnes vypadá. Právě tady se nachází také jedno ze šesti výzkumných a vývojových center, která společnost původem z americké Atlanty po celém světě má.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru