Nemá žádné superschopnosti. Jeho jedinou genetickou zvláštností jsou dva páry řezáků navíc. Přesto porazil všechny superhrdiny z třetího pokračování hollywoodského trháku Avengers. Pouze silou svého zpěvu. Necelý měsíc před koncem roku je takřka jisté, že rocker Freddie Mercury ze snímku Bohemian Rhapsody si letos získá srdce nejvíce českých diváků.

"Čekali jsme, že film bude velmi úspěšný, ale nikoli až tak. Takže překvapeni jsme," říká Aleš Danielis, programový ředitel společnosti CinemArt, která nečekaného vítěze do kin distribuuje od začátku minulého měsíce. "Samozřejmě jsme si vědomi mimořádné popularity skupiny Queen, ostatně dokument o jejím vystoupení v Budapešti v 80. letech vidělo v Česku přes 360 tisíc diváků."

Podle Danielise film Bohemian Rhapsody vděčí za úspěch faktu, že oslovuje různé generace diváků, a také tomu, že je výrazně určen pro kina, pro "prožitek v kvalitně ozvučeném plném sále". A je nesporné, že když se kamera vydá nad hlavy rozjásaného publika slavného koncertu Live Aid na londýnském stadionu Wembley, jímž Bohemian Rhapsody začíná i vrcholí, žádné domácí kino zážitek z obrovského plátna a soustavy výkonných reproduktorů nemůže nahradit.

"Právě proto mnozí diváci tento pocit sdělují svým přátelům, kolegům a rodinám a − což je jednou z hlavních součástí úspěchu − neváhají se na film přijít podívat podruhé, potřetí," dodává Danielis.

Ro(c)k rekordů

Ten efekt je celosvětový. Aktuálně už je Bohemian Rhapsody nejúspěšnějším hudebním životopisem v dějinách kinematografie − překonala i tržby tři roky starého filmu Straight Outta Compton o rapové skupině N.W.A.

Zatímco tento ceněný hiphopový životopis rezonoval převážně v pokladnách amerických kin, snímek Bohemian Rhapsody si většinu peněz připsal mimo Spojené státy. A momentálně už celosvětově utržil přes 540 milionů dolarů.

Bohemian Rhapsody je od roku 2011 teprve čtvrtým titulem, který v tuzemských kinech utržil přes 100 milionů korun. I díky němu letos filmový trh očekává rekordní rok, který navazuje na trendy z předchozích dvou let.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Bude letošek rekordní i co do počtu návštěvníků kin?
  • Který český film měl letos nejvyšší návštěvnost?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.