Matěj Matolín každé ráno vstává v pět hodin a dvě hodiny se věnuje psaní blogu, natáčení podcastů nebo přípravě přednášek na konference. Dělá to zadarmo a mimo svou pracovní dobu, ale s vědomím, že jde o investici do budoucna.

"Kdybych si před čtyřmi lety nezačal systematicky vytvářet svou osobní značku, zaručeně bych nebyl tam, kde jsem teď," líčí Matolín, který pracuje jako šéf HR v jedné z nejprogresivnějších českých IT firem STRV a jehož webové stránky Lovec Hlav jsou nejčtenějším blogem pro personalisty v Česku.

Budovat si svou profesní image se podle něj vyplatí všem, od lidí na volné noze přes manažery až po řadové zaměstnance. "Když chcete uspět, nesmíte se bát říct si o reference nebo se sám přihlásit s vystoupením na konferenci. V dnešní době sociálních sítí navíc můžete vytvářet zajímavý obsah pro své klienty nebo kolegy. Inspirativní témata, o kterých můžete psát nebo natáčet videa, najdete v každém oboru," říká Matolín.

Proč jste si začal budovat osobní značku?

Před čtyřmi lety jsem chtěl změnit místo. Rozesílal jsem životopisy a čekal, kdo se ozve. V tu chvíli jsem si uvědomil, že nechci být celý život v roli toho, kdo neustále žádá jiné, aby ho zaměstnali. A došlo mi, že musím něco změnit. Začal jsem tedy pátrat, co bych mohl udělat pro to, abych se ve svém oboru zviditelnil. A rozhodl jsem se založit si blog o HR. Do té doby mi to přišlo úplně nesmyslné a netušil jsem, co bych tam psal. Pak jsem ale objevil spoustu amerických blogů na podobná témata a zjistil, že zahraniční stránky jsou výborný zdroj námětů.

Matěj Matolín (39)

HR manažer společnosti STRV a zakladatel blogu Lovec Hlav

◼ Od roku 2016 je vedoucím HR oddělení ve společnosti STRV, která vyvíjí aplikace především pro americké start-upy ze Silicon Valley.
◼ Předtím pracoval jako HR manažer ve strojírenských a automobilových firmách.
◼ Vedle práce pro STRV působí jako konzultant v oblasti lidských zdrojů, pořádá workshopy, píše do médií a vystupuje na konferencích.
◼ V roce 2015 si založil blog Lovec Hlav, který je nejčtenějším českým blogem o náboru a dalších personálních tématech.
◼ Vystudoval politologii na Univerzitě Karlově.

Jaký měl blog ze začátku ohlas?

Nejdřív jsem si budoval čtenářskou základnu velmi pomalu, ale postupně se to rozjíždělo. Najednou si mě začali všímat organizátoři konferencí a zvát mě jako řečníka. A dál se to nabalovalo jako sněhová koule. Na svou současnou pozici v STRV jsem se dostal tak, že mi zavolal sám výkonný ředitel firmy Lubo Smid. Takže moje snaha splnila svůj účel. A teď už to funguje tak, že lidé oslovují mě. To přitom není vůbec věc ega, ale toho, že si člověk může zvolit práci, jež mu bude nejlépe vyhovovat.

Kdo všechno by si měl vytvářet osobní brand?

Rozhodně se to netýká jen influencerů a známých osobností, ale každého z nás. Pro lidi na volné noze je to alfou i omegou při shánění zakázek. Zásadní roli hraje i u manažerů. Příkladem je kolega Milan Šemelák, který do STRV přišel dělat šéfa marketingu. V oboru je to známé jméno, takže spousta lidí s ním chce pracovat a nabalují se na něj další kandidáti. Ale důležité je to také u řadových zaměstnanců, obzvlášť pokud pracují s klienty. Navíc obraz pracovníků na sociálních sítích má vliv i na to, jací se firmě budou hlásit uchazeči. Lidé si dnes běžně googlují, kdo s nimi bude v týmu a zda budoucí kolegové působí sympaticky, nebo ne.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.