Svůj instagramový profil založila Barbora Karpíšková před pěti lety ze zvědavosti. Zatímco její první příspěvky měly sotva několik desítek zhlédnutí v úzkém kruhu kamarádů a známých, dnes je autorka blogu Bjukitchen jednou z nejznámějších českých foodblogerek s několika desítkami tisíc uživatelů sledujících její recepty a každodenní život.

"Tehdy mě ani nenapadlo, že bych Instagram mohla využívat jako platformu i pro práci," svěřuje se milovnice dobrého jídla. Za sebou má vydání populární kuchařky a řadu oblečení do kuchyně.

Za tajemství úspěchu své značky považuje blogerka otevřenost a upřímnost. "Sdílím, co zrovna snídám, kde jsme byli se synkem na procházce, krásně prostřený stůl nebo zástěry," popisuje. Díky aktivitě na sociálních sítích vstoupila do povědomí široké veřejnosti jako nadšenkyně pro zajímavé recepty a lifestylová ikona.

Ačkoliv hlavní dopad budování osobní značky spočívá ve zvýšení zájmu okolí o osobu a práci dotyčného, osobní marketing má podle kouče a trenéra s více než dvacetiletou praxí Václava Šlapáka smysl z více důvodů. Velký přínos vidí v uvědomění si vlastní hodnoty, objevení sebe sama a možnosti ovlivnit prostředí, v němž žijeme.

"Lidé si díky tomu vyjasní, co chtějí a kým chtějí být," říká odborník na osobní marketing a původním povoláním architekt. Utváření značky podle Šlapáka vždy začíná sebepoznáním a budováním sebedůvěry.

"Pochyboval jsem, že bych se mohl z posledního místa kandidátky prokroužkovat do sněmovny, ale právě to, že lidé díky sociálním sítím věděli, co ode mě čekat, tomu napomohlo," popisuje úlohu sociálních médií Dominik Feri, který se v roce 2017 stal nejmladším poslancem České republiky v historii.

Je představitelem generace, jež v prostředí sociálních sítí a internetu dospívala. "Nikdy by mě však tenkrát nenapadlo, že to bude v budoucnu důležitou součástí mého povolání," připouští.

Zpropagovat se dá všechno

"Spousta lidí má mylný pocit, že osobní značka je jen pro celebrity a vysoce postavené manažery," konstatuje Šlapák. Opak je pravdou. Mezi dvě početné skupiny lidí, kteří dnes usilují o vybudování vlastní značky, patří podle něj podnikatelé na volné noze a zaměstnanci firem. První skupina, kterou tvoří takzvaní freelanceři, prostřednictvím sebepropagace usiluje o zvýšení poptávky po svých službách.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.