Prvního ledna si Vratislav Strašil přestěhuje vybavení kanceláře do budovy přes ulici. Skončí ve funkci ředitele největšího tuzemského dovozce aut, Porsche Česká republika, a stane se novým výkonným ředitelem Volkswagen Financial Services. Ta zajišťuje financování a podporu prodeje pro sedm automobilových značek. Na jeho dosavadním místě ho vystřídá Jan Hurt, nynější šéf rozvoje mezinárodní dealerské sítě Škody Auto. Z firmy, která měla vloni čistý zisk 504 milionů korun, tak Strašil po pěti letech přejde do společnosti s loňským ziskem 416 milionů.

HN: Proč jdete z přímého prodeje aut do společnosti, která je financuje?

Sleduji denně proměny na automobilovém trhu a zajištění mobility a věřím, že financování, digitalizace a dodatečné služby spojené s auty budou hrát čím dál větší roli. Peníze možná nejsou pro někoho tak atraktivní jako auta samotná, ale celý automobilový svět směřuje k tomu, že vozy nebudeme vlastnit, ale dlouhodobě si je pouze pronajímat.

HN: Značku Audi jste chtěl vrátit do čela prodeje luxusních limuzín. Dál ale zaostává za BMW i Mercedesem. Čím to?

Luxusní segment stagnuje. Navíc leasingové společnosti přestaly půjčovat krátkodobě auta, právě vozy Audi si firmy půjčovaly nejčastěji. Limuzína Audi A8 prošla generační obměnou a zatím jí chybí silné motory, které zákazník očekává. Až budou, zlepší se to. Letos jsme také měli problémy s přechodem na nové měření spotřeby v reálném provozu. Dotklo se to celého koncernu Volkswagen. V prvním červencovém týdnu, kdy v Evropské unii začaly platit přísnější emisní normy, bylo najednou možné vyrobit jen asi 35 procent verzí vozů v celém koncernu. Teď už jsme se ale dostali zhruba na 95 procent. V některých případech, třeba u Seatu Ateca nebo VW Tiguan Allspace, nám zákazníci odřekli předobjednávky, protože nechtěli půl roku čekat na nový vůz.

HN: Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, oznámil plán na stavbu nové továrny, kam se přesune výroba Seatu Ateca a Škody Karoq. Pomůže to k rychlejším dodávkám aut?

Dosavadní výroba byla příliš roztříštěná po mnoha závodech v Evropě, přeskupení podle modelů dává smysl. Jsem velmi rád, že vedení VW podniká kroky k tomu, aby koncern neztratil pozici na trhu a byl připraven na masivní nástup elektromobility a sdílení vozidel. Chceme se stát největším poskytovatelem mobility na světě.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru