Prvního ledna si Vratislav Strašil přestěhuje vybavení kanceláře do budovy přes ulici. Skončí ve funkci ředitele největšího tuzemského dovozce aut, Porsche Česká republika, a stane se novým výkonným ředitelem Volkswagen Financial Services. Ta zajišťuje financování a podporu prodeje pro sedm automobilových značek. Na jeho dosavadním místě ho vystřídá Jan Hurt, nynější šéf rozvoje mezinárodní dealerské sítě Škody Auto. Z firmy, která měla vloni čistý zisk 504 milionů korun, tak Strašil po pěti letech přejde do společnosti s loňským ziskem 416 milionů.

HN: Proč jdete z přímého prodeje aut do společnosti, která je financuje?

Sleduji denně proměny na automobilovém trhu a zajištění mobility a věřím, že financování, digitalizace a dodatečné služby spojené s auty budou hrát čím dál větší roli. Peníze možná nejsou pro někoho tak atraktivní jako auta samotná, ale celý automobilový svět směřuje k tomu, že vozy nebudeme vlastnit, ale dlouhodobě si je pouze pronajímat.

HN: Značku Audi jste chtěl vrátit do čela prodeje luxusních limuzín. Dál ale zaostává za BMW i Mercedesem. Čím to?

Luxusní segment stagnuje. Navíc leasingové společnosti přestaly půjčovat krátkodobě auta, právě vozy Audi si firmy půjčovaly nejčastěji. Limuzína Audi A8 prošla generační obměnou a zatím jí chybí silné motory, které zákazník očekává. Až budou, zlepší se to. Letos jsme také měli problémy s přechodem na nové měření spotřeby v reálném provozu. Dotklo se to celého koncernu Volkswagen. V prvním červencovém týdnu, kdy v Evropské unii začaly platit přísnější emisní normy, bylo najednou možné vyrobit jen asi 35 procent verzí vozů v celém koncernu. Teď už jsme se ale dostali zhruba na 95 procent. V některých případech, třeba u Seatu Ateca nebo VW Tiguan Allspace, nám zákazníci odřekli předobjednávky, protože nechtěli půl roku čekat na nový vůz.

HN: Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, oznámil plán na stavbu nové továrny, kam se přesune výroba Seatu Ateca a Škody Karoq. Pomůže to k rychlejším dodávkám aut?

Dosavadní výroba byla příliš roztříštěná po mnoha závodech v Evropě, přeskupení podle modelů dává smysl. Jsem velmi rád, že vedení VW podniká kroky k tomu, aby koncern neztratil pozici na trhu a byl připraven na masivní nástup elektromobility a sdílení vozidel. Chceme se stát největším poskytovatelem mobility na světě.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru