Cílená reklama, vyhodnocování dat, zefektivnění výroby. Tam všude už umělá inteligence zdomácněla. Přicházíme s ní každodenně do kontaktu, aniž bychom si to uvědomili. Například ji využíváme při hlasovém vytáčení hovorů či při používání mobilních aplikací. Většímu rozvoji AI (z anglického Artificial Intelligence) v Česku zatím brání nedostatečné sdílení dat mezi firmami i nedostatek kvalitně vyškolených lidí, shodli se odborníci v diskusi Hospodářských novin.

Hospodářské noviny kromě diskuze na téma Umělá inteligence vyhlašují ve spolupráci s partnery také první ročník cen AI Awards. Tato soutěž si klade za cíl ocenit úspěšné odborníky a představit je širší veřejnosti. Hlavní kategorií soutěže je Osobnost roku AI. Dalšími kategoriemi jsou například Student roku nebo týmová kategorie Projekt AI roku. Nominovat jednotlivce do kategorie AI Osobnost roku můžete v tomto nominačním formuláři. Celé týmy a skupiny do kategorie AI - týmové ceny můžete nominovat zde.

Internetové obchody díky informacím o zákazníkových oblíbených stránkách, zálibách nebo o jeho příslušnosti k různým sociálním skupinám dokážou efektivně zacílit reklamu a pokoušejí se mu nabízet jen produkty, které ho podle interních závěrů mohou oslovit. Jsou tím efektivnější a přesnější, čím větší množství dat předtím své "chytré" systémy nechají zpracovat.

Jsme tedy již na cestě k tomu, že nás budou ovlivňovat algoritmy a software? "Lidé si představují, že umělá inteligence je něco chytrého, co dokáže vymyslet různá řešení, tak to ale není. Je to vlastně statistická metoda, která dokáže rychle a efektivně analyzovat a vyhodnocovat velké množství dat. To umí lépe než člověk, ale reálně zatím nic vlastního nedokáže vymyslet," řekl Jan Antoš, výkonný ředitel společnosti Trask solutions.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru