Tolik známých tváří! Jsou tu všude nejvlivnější osobnosti současnosti, netajil se svým nadšením moderátor sobotní akce v pražském hotelu Hilton. V hledišti ale neseděli ani politici, ani představitelé justice nebo spisovatelé. Tak by tomu možná bylo ve starém světě. V dnešní době sál patřil beauty blogerce, jejíž řasy zajímají čtvrt milionu lidí, nebo cestovatelce, jejíž dokonale stylizované fotky ze všech kontinentů odebírá přes půl milionu fanoušků. Na této akci se vliv měřil počtem odběratelů na Instagramu, na Facebooku nebo na YouTube, protože šlo o vyhlašování výročních cen pro tváře sociálních sítí.

Ceremoniál připadl na začátek víkendu, takže spousta přítomných nemusela druhý den vstávat − především do školy. Galavečer měl atmosféru a výpravu navozující dojem nejprestižnějších světových cen. V dobrém by se u něj mohli inspirovat tvůrci nejrůznějších přenosů z Čehokoliv roku. A je chvályhodné, že pořadatelé vyzdvihovali fair play nebo společenskou prospěšnost. Když mají nejmladší generace vzory z internetového prostředí, ať jim předají i něco víc než jen dojem, že se dá za peníze od spřátelených firem pohodlně jezdit po světě.

Vliv digitálních hvězd je primárně obchodní, a to buď přímý, když doporučují produkty, nebo nepřímý, když se jejich fanoušci inspirují třeba tipem na výlet. Pro mnoho mladých lidí jsou něco jako polobohové a věnuje se jim pozornost jako největším hvězdám showbyznysu. Vznikají o nich fiktivní příběhy, zamilované videokoláže, parodické účty nebo celá diskusní fóra. Když letos jedna z youtuberek utrpěla v luxusní turecké restauraci popáleniny při nepodařené ohnivé show, stal se z toho pro televizi Nova příběh na pokračování. Přítel dívky poskytoval rozhovory v prodejnách mobilních telefonů, které distribuuje na českém trhu, a ona sama si na svém profilu pochvaluje, že jí incident přinesl 40 tisíc nových odběratelů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Na jakém principu fungují dnešní slavní youtubeři?
  • Kam až může zajít současná vlna sebeprezentace?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru