Společnost BASF chce v roce 2020 otevřít ve Finsku svůj první závod na výrobu bateriových materiálů. Toto strategické rozhodnutí bude mít na elektrobaterie užívané v automobilovém průmyslu zásadní vliv.

"Elektromobilům se zvýší dojezdová vzdálenost na jedno nabití ze stávajících 300 na 600 km. Navíc se zkrátí doba nabíjení na 15 minut, a to při poloviční velikosti baterie," říká v rozhovoru pro HN Filip Dvořák, výkonný ředitel BASF pro Českou republiku.

HN: Finský závod bude stát ve městečku Harjavalta. Proč jste se rozhodli zrovna pro tuto lokalitu?

Těch důvodů bylo více. V té lokalitě už existuje rafinerie na kobalt a nikl, což jsou klíčové materiály pro výrobu baterií. Vlastní ji společnost Nornickel, se kterou jsme podepsali memorandum o spolupráci. Budeme tak přímo u zdroje a můžeme se soustředit na zlepšování vlastností baterií. Dalším důvodem je to, že chceme tak trochu vrátit technologické know-how do Evropy. V posledních deseti letech se totiž většina tohoto know-how, ať už šlo o elektroniku, solární panely, biotechnologie, či právě elektromobilitu, přesunula mimo EU, především do Asie.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.