Známý strojvedoucí Michal Kopťár končí v Českých drahách. Propagátor železnice, kterého na sociálních sítích sledují tisíce lidí, podal výpověď kvůli stále častějším vynucovaným přesčasům. Současně podepsal smlouvu s konkurenčním RegioJetem Radima Jančury. "Již nevidím možnost vést osobní život paralelně s tím pracovním, a ačkoliv lidi chybí, dráhy to neřeší," napsal před časem na svém Twitteru.

Na problém přesčasů upozorňují také odboráři v rámci právě probíhajícího kolektivního vyjednávání. "V některých regionech jsou čerpány přesčasy až do maximální výše, kterou umožňují zákonné limity. Jen díky tomu je možné zajistit nasmlouvané spoje," řekl HN člen odborů, který nechtěl být jmenován. Dokud kolektivní jednání neskončí, nesmí se ani jedna ze stran k jeho průběhu vyjadřovat.

Největšímu železničnímu dopravci chybí stovky strojvedoucích. "Ročně přijmeme přibližně 220 nových adeptů. Drtivou většinu z nich tvoří nováčci, které si firma sama a za své prostředky připraví," popisuje mluvčí Českých drah Radek Joklík. Zaučení nováčka trvá minimálně devět měsíců a stojí okolo milionu korun.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.