Andy, pás velehor v Jižní Americe, by měla pokořit nová železnice, jež spojí pobřeží Atlantského a Tichého oceánu. Největší dopravní projekt v historii Jižní Ameriky si předsevzaly Brazílie, Peru a Bolívie. Bolivijský prezident Evo Morales si přeje, aby první vlaky po transkontinentální železnici projely už v roce 2025, kdy bude jeho země slavit dvousté výročí nezávislosti.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Plánovaný železniční koridor, nazývaný také "Panamský průplav na kolejích", výrazně zrychlí cestu zboží, například obilí, sóji, železné rudy, lithia či stříbra, z nitra jihoamerického kontinentu do Asie. Velice by prospěl i obchodu v rámci Jižní Ameriky.

Celkové investice se předběžně odhadují na 17 miliard dolarů (zhruba 390 miliard korun). S financováním by neměl být problém už proto, že projekt se těší rozsáhlé politické podpoře. Vyslovily ji také Uruguay, Paraguay a Argentina − významní vývozci agrárních produktů. Počítá se s úvěry od Meziamerické rozvojové banky, komerčních bank i vládních organizací na podporu exportu.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké evropské firmy by se na projektu jihoamerické transkontinentální železnice mohly podílet?
  • Co může celý projekt ještě zhatit?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se