Moderní technické vybavení, nové prostory, zkušený zdravotnický personál nejsou vším, co může přispět ke skvělé péči o pacienta. České zdravotnictví je na úrovni zdravotnictví ostatních zemí rozvinutého světa. Máme stejné moderní přístroje, léky, podobné vzdělání. To, co nám ale stále ještě chybí, je schopnost správné komunikace, empatie a firemní kultura založená na principu partnerství.

Základnímu pravidlu "pacient na prvním místě" by měla být podřízena strategie každého zdravotnického zařízení. Nejen správná diagnóza a léčba, ale i to, jak pacient péči vnímá, jak se cítí, a to od prvního kontaktu přes objednání až po opuštění kliniky či ordinace a následnou péči.

Ve světě, zvlášť v USA, se na pacientský prožitek klade velký důraz. Bylo prokázáno, že dobré pocity pacienta vedou k lepším výsledkům péče a také k lepšímu vztahu mezi zdravotníkem a nemocným, což zmenšuje frustrace, které se mohou na obou stranách objevit. Nemocnice Cleveland Clinic, jedna z nejlepších na světě, měla i přes skvělé vybavení a lékaře špatná hodnocení péče ze strany pacientů. Bylo to hlavně dáno komunikací, stupněm empatie a organizací péče. Bylo jasné, že se nemocnice musí mnohem více soustředit na potřeby pacientů. Za tímto účelem vytvořili celé oddělení a začali se věnovat výuce komunikace. Školením museli projít všichni zaměstnanci.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se