Trolejbusy měly v Česku vždy složitou situaci, v 60. a 70. letech se jich pět ze sedmnácti měst definitivně zbavilo. Z ulic je vytlačily silnější modely autobusů, které dokázaly vyjet, na rozdíl od starších typů, strmější kopce a jejich provoz byl levnější. V posledních letech ale chytají "autobusy s trolejí" druhý dech, zdůrazňuje se hlavně jejich ekologičnost.

Trolejbusy se počátkem 90. let vrátily do Českých Budějovic, po pětačtyřiceti letech se letos znovu začaly prohánět i po pražských ulicích. Leckde se navíc připravují otevřít nové trasy a rozšířit své vozové parky. Třeba česká trolejbusová velmoc Brno tento rok nakoupila deset nových vozů a dalších pětadvacet pořídí v blízké budoucnosti. Už na ně běží výběrové řízení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V čem jsou trolejbusy ekologičtější?
  • Proč ministerstvo dopravy nechce trolejbusy podporovat?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.