Když se hospodářství daří, lidé ochotněji utrácejí i za zábavu. Příznivě se to projevuje i na velmi dobrých výsledcích amerického mediálně-zábavního konglomerátu Walt Disney Company. Jeho centrála v kalifornském Burbanku po oznámení rekordních výsledků za uplynulý účetní rok v podobě 12,6 miliardy dolarů čistého zisku (v přepočtu necelých 290 miliard korun) přišla s plány na další rozsáhlou expanzi.

Disney hodlá v následujících pěti letech investovat kolem 24 miliard dolarů (547 miliard korun). Půjde o rozšíření šesti stávajících a výstavbu sedmého zábavního parku, ale také o výstavbu nových hotelů. Flotila velkých okružních plavidel se rozšíří ze čtyř na sedm.

Uvedená suma je podle mediálního analytika Michaela Nathansona větší, než kolik Disney v minulosti dohromady zaplatil za tři předchozí klíčové akvizice − Pixar Animation Studios, zabývající se počítačovou animací, komiksové nakladatelství Marvel a filmovou produkční společnost Lucasfilm.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru