Loni patřila česká koruna mezi nejvíce posilující měny na světě. Všechno nasvědčovalo tomu, že podobně se jí bude dařit i letos. Měla ideální podmínky, aby v průběhu roku prorazila hranici 25 korun za euro, což analytici očekávali. K tomu jí měl pomoci růst české ekonomiky i zvyšování sazeb centrální banky, které určují cenu peněz. Stejně tak i chuť investorů nakupovat měny rozvíjejících se zemí.

Opak je ale pravdou. Česká měna se letos pod 25 Kč za euro ani jednou nepodívala, v úterý byl kurz mírně přes 26 korun.

Vůči společné evropské měně je navíc nejslabší od letošního července. Od začátku roku ztratila přibližně 50 haléřů.

Důvodů, proč kurz neposiluje, je několik. Podle analytiků, které HN oslovily, je hlavní příčinou dění ve světové politice a ekonomice.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru