Vážení čtenáři,

dovolte mi vás přivítat u listopadového Českého exportéra. Zaměříme se na Čínu, která je pro naši republiku významným obchodním partnerem. Čína je pro své ohromné území velmi různorodá. Na cestě za exportním úspěchem je třeba počítat s řadou překážek, avšak vytrvalé a ostřílené zájemce o tamní trh odmění množstvím příležitostí. V Šanghaji před pár dny skončil jeden z nejvýznamnějších veletrhů − China International Import Expo, na kterém byl CzechTrade gestorem realizace národní expozice.

Obchod s Čínou má v Česku tradici již od 30. let minulého století. Po stagnaci v 90. letech zažívá nebývalý boom. Obrat se zvýšil o necelých 60 procent a vývoz vzrostl o 72 procent. CzechTrade pomáhá exportérům prostřednictvím kanceláří v Pekingu, Šanghaji a v Chengdu. Věřím, že brzy budeme moci oznámit otevření kanceláře v Kantonu. Zastoupení nabízejí kromě tradičního portfolia služeb, také podporu e-commerce.

Co znamená pro český export obchodní vztah mezi USA a Čínou? Které výrobky jsou v Číně populární? Jak si poradit s jazykovou i kulturní bariérou? To vše a ještě více z Číny i celého světa se dozvíte v tomto vydání Českého exportéra.

Související