Milan Šemelák (35) započal svoji profesní dráhu jako copywriter a prošel řadou kreativních a strategických pozic, až se v síti jedné z nejvýznamnějších britských agentur VCCP staral o strategii a inovace řady nejvýznamnějších středoevropských značek. Éru v tradičních reklamních agenturách ukončil v dubnu 2014, a to především z přesvědčení, že tradiční reklamní agentury nemohou změnit produkt a ovlivňovat podstatu nabízených služeb klientům. V květnu 2014 se proto spojil s Michalem Nýdrlem, se kterým pro české a slovenské O2 postavil kreativní agenturu na míru. V O2 následně z pozice Chief Creative Officer a posléze Chief Brand Officer působil do května 2016. Poté se přidal do globálního představenstva agentury Oliver Agency, která staví a řídí více než 100 interních kreativních agentur u klientů jako Unilever, Axa, Barclaycard, BMW, Google nebo Virgin. V ní zastával pozici Global Chief Disruption Officer, a to až do října letošního roku.

Současná výzva Milana Šemeláka započala v dubnu 2018, kdy začal řídit strategii (Chief Strategy Officer) ve startupovém inkubátoru UP21. Současnou éru sám Šemelák popisuje jako „The’ startup vs corporates’ era“, která souvisí s opravdovou možností měnit nejen produkt, ale i business model a přínos firem pro společnost.

„Kolem STRV se pohybuji přes dva roky a vždycky jsem byl fascinován jejich kulturou a drajvem, který společnost vyzařuje a díky kterému se vypracovala na významného partnera řady amerických startupů a technologických firem. Upřímně mě inspiruje jejich kuráž oslovovat velké americké značky, jejich technologický nadhled a schopnost vést firmu, kde hlavní motivace jsou výsledky a svoboda. Rád bych využil těchto předností a více je aplikoval do značky a marketingové strategie tak, aby se STRV stalo globálně silným hráčem, který díky technologiím má opravdový vliv na byznys a společnost. V první fázi se zaměřím na definici značky a také na vybudování schopného marketingového týmu,“ komentuje Šemelák.

Související