Výroba léčiv je zřejmě jediné průmyslové odvětví, jež se v nadcházejícím období nemusí obávat zpomalení tempa růstu. Farmaceutické koncerny v minulosti přicházely o značné sumy vždy, kdy vypršela patentová ochrana některého z jejich důležitých preparátů, ale zároveň se jim podařilo vyvinout a uvádět na trh nové produkty. Také v současném období, kdy končí platnost mnoha patentů, se snaží přijít s novinkami, jež by měly vydatně povzbudit prodej i zisky.

Typickým příkladem je francouzský koncern Sanofi, donedávna majitel tuzemské Zentivy. Během letošního prvního pololetí mu tržby stagnovaly, ale díky novým produktům uváděným na trh se situace během 3. čtvrtletí výrazně zlepšila. Jde například o lék Dupixent, který se předepisuje na atopický ekzém (kožní zánět většinou alergického původu).

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru