Zprávy kolem údajného únosu syna premiéra Babiše sledovala řada světových médií. O zjištěních serveru Seznam Zprávy bez větších komentářů informují tiskové agentury, jako je Reuters, AP, Bloomberg, DPA nebo Ria Novosti, všímá si jich také britská zpravodajská stanice BBC nebo Rádio Svobodná Evropa.

Média přebírají informace, které uvedl český server, a citují výroky Andreje Babiše mladšího. DPA rovněž informuje, že česká policie a státní zastupitelství ohlásily důkladné vyšetření případu a že opozice chce hlasovat o vyslovení nedůvěry vládě.

Německá agentura připomíná podrobnosti z aféry kolem Čapího hnízda, které se i nejnovější kauza týká. Agentura Bloomberg o Babišovi poznamenává, že je nejoblíbenějším českým politikem, druhým nejbohatším Čechem a člověkem, který odmítá, aby byl kvůli svému bohatství, konfrontačnímu stylu vládnutí a protiimigračním postojům přirovnáván k americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi. Britská BBC o českém premiérovi píše jako o "populistickém lídrovi".

Krym mlčí

◼ Krymské úřady nemají informace o údajném pobytu Andreje Babiše mladšího na anektovaném poloostrově a nehodlají záležitost komentovat. Napsala to včera ruská tisková agentura RBK, která o komentář k případu bezvýsledně požádala správní úřady Jalty a Sevastopolu, kde byl údajně syn českého premiéra loni držen.

Polský portál CzeskaPolityka.pl si všímá toho, že aféra kolem Babiše, který sliboval, že skoncuje s "Palermem" v české politice, se rozhořela právě během jeho pobytu v tomto italském městě spojovaném s mafií, kde se tento týden konala mezinárodní konference o situaci v Libyi.

Zprávy o údajném únosu Babiše mladšího zaujímají přední místa na slovenských zpravodajských webech. Server Sme.sk jeden z materiálů opatřil titulkem "Muž ochotný zničit vlastního syna".

Rakouská agentura APA mimo jiné informovala o reakci opoziční strany TOP 09, z níž zazněly výzvy k Babišovu odstoupení, a citovala prohlášení předsedy strany Jiřího Pospíšila, že jde o jednu z nejzávažnějších afér v zemi od roku 1989. APA rovněž zaznamenala ohlášené úsilí KDU-ČSL vyvolat hlasování o vyslovení nedůvěry vládě.

Také ruská agentura RIA Novosti i ukrajinská agentura Unian se kauze Babiš věnují podrobněji. Kromě rozhovoru s Babišem mladším vyzdvihly skandál kolem Čapího hnízda a roli dětí českého premiéra v celé aféře.

Ruská agentura Rosbalt s odvoláním na mínění české opozice napsala, že převezení Babiše mladšího na Krym se nemohlo uskutečnit bez vědomí a nejspíš ani bez přímé účasti ruských tajných služeb.

Ukrajinský server Dialog označil kauzu za "výmluvné svědectví těsné družby českých úřadů s Kremlem".

Související