Největší tuzemský obchodní řetězec Kaufland začne od ledna posílat Českému statistickému úřadu (ČSÚ) data z účtenek. Z nich statistici mimo jiné zjistí, jaké konkrétní zboží zákazník nakoupil. Díky tomu dokážou přesněji určit inflaci.

"V současné době ladíme technické parametry tak, abychom mohli začít data dodávat od 1. ledna 2019," řekla HN mluvčí Kauflandu Renata Maierl. Pravomoc zjišťovat ceny tímto způsobem dává jednotlivým členským státům vyhláška EU. Některé evropské země se už podle ní řídí. V Česku začne novinka platit od začátku příštího roku a bude povinná pro každého prodejce, kterého statistici o údaje požádají.

První vlna se bude týkat prodeje potravin v hypermarketech a supermarketech. Právě jídlo a nápoje jsou pro lidi druhým nejvyšším výdajem, hned po bydlení.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru