Nabitý konferenční sál svědčil o tom, že téma bylo zvoleno správně a že digitalizace představuje aktuální téma pro společnosti, které jsou nějakým způsobem zapojeny v zásobovacích řetězcích pro automobilový průmysl. Rychlost a hloubka současných změn je spojena se snadnou dostupností nových technologií a již dnes přetváří celé průmyslové obory. Pokud firmy chtějí přežít, musí se do tohoto procesu také zapojit, znělo od řečnického pultu.

Na konferenci vystoupili s podnětnými přednáškami a prezentacemi domácí i zahraniční odborníci, kteří uvedli více než dvě stovky přítomných účastníků do problematiky změn, které přicházejí s nástupem digitalizace. Na konkrétních příkladech ukázali, jaké první kroky je třeba podniknout, aby se digitalizace nestala pro firmu hrozbou, ale začala hned od počátku vytvářet přínosy. Jako červená nit se vystoupeními odborníků vinula myšlenka, že digitalizace přinese firmám úspěch jen tehdy, pokud jí bude předcházet důkladná příprava.

Nové technologie přicházejí s novou generací

Nové technologie jsou samozřejmým prostředím především pro mladé lidi. Právě oni jsou generací, s níž přicházejí změny. Již dnes jsou tyto změny zcela patrné, zdůraznil ve svém vystoupení Paul Norford ze společnosti Zebra. Ve výrobě i logistice jsme například svědky rostoucího tlaku na snižování chybovosti, na rychlost výroby i doručení zásilek. Výroba se proto stále přibližuje místům poptávky, což následně ovlivňuje a mění trh.

TAL

19. ročník konference Trendy automobilové logistiky – TAL 2018 uspořádaly společnost Aimtec a Obchodní a průmyslová komora Regensburg (IHK Regensburg). Cílem akce je zvyšovat povědomí o nejmodernějších technologiích, které se často jako první uplatňují právě v automobilovém průmyslu.

2025

Do roku 2025 můžeme očekávat masivní nárůst robotů v řadě oblastí života, říká Philipp Zimmermann ze společnosti Franka Emika.

Jestliže podle Darwina přežijí ti nejpřizpůsobivější, jak mají firmy hledat cestu, aby se přizpůsobily nové a rychle se měnící situaci? Právě digitalizace, která umožňuje sběr velkého množství dat, představuje možnost, jak se udržet na čele vývoje. Data jsou nové superpalivo ekonomiky, zdůraznil Paul Norford. Získaná data je však třeba také analyzovat, dále zpracovávat a využívat. Nebudou-li firmy data využívat, je možné, že jim ujede vlak. Pokud začnou s daty pracovat, mohou na tom vydělat, zaznělo v závěru vystoupení Paula Norforda.

Digitalizace a robotizace patří k sobě

Digitalizace jde ruku v ruce s nastupující robotizací. Philipp Zimmermann ze společnosti Franka Emika v této souvislosti upozornil, že nástup robotů je například v automobilovém průmyslu dosti starou věcí, v tomto oboru se roboty používají již dobrých 40 let.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.