Před několika lety prožíval dánský výrobce šperků Pandora období raketového růstu. Jeho náramky doplněné o různé malé přívěsky ze stříbra se staly hitem. Jenže tyhle časy jsou už pryč. Popularita dříve oblíbených doplňků se postupně vytrácí. Pro firmu má jejich prodej klíčový význam − na celkových tržbách se podílejí zhruba z poloviny. Přívěsky, které kdysi společnost proslavily, ji tak nyní táhnou ke dnu. A investoři s dánským šperkařstvím ztrácí trpělivost.

"Nejsme nijak spokojeni s vývojem firmy a reagujeme na to plnou silou," uvedl Anders Boyer, finanční ředitel společnosti. Ten doufal, že se Pandoře s novou kolekcí podaří zvrátit trend, kdy zákazníci nyní dávají přednost náramkům s méně přívěsky. "To se ale nepodařilo," přiznal s tím, že zákazníci více touží po jednoduchosti.

Potíže s imitacemi

Na šperkařství, které prodává také náhrdelníky, prsteny nebo náušnice, dopadá vedle vadnoucí poptávky po přívěscích také sílící konkurence dalších výrobců. Potíže hlásí hlavně trh v USA. Jedním z hlavních konkurentů je společnost Swarovski. Velkou ránu Pandoře zasazují také levné imitace z Číny, které rychle zaplavují trh.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se potíže Pandory promítly do ceny akcií na burze?
  • Jaké kroky její neúplné vedení chystá, aby firmu postavilo zpátky na nohy?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se