Před několika lety prožíval dánský výrobce šperků Pandora období raketového růstu. Jeho náramky doplněné o různé malé přívěsky ze stříbra se staly hitem. Jenže tyhle časy jsou už pryč. Popularita dříve oblíbených doplňků se postupně vytrácí. Pro firmu má jejich prodej klíčový význam − na celkových tržbách se podílejí zhruba z poloviny. Přívěsky, které kdysi společnost proslavily, ji tak nyní táhnou ke dnu. A investoři s dánským šperkařstvím ztrácí trpělivost.

"Nejsme nijak spokojeni s vývojem firmy a reagujeme na to plnou silou," uvedl Anders Boyer, finanční ředitel společnosti. Ten doufal, že se Pandoře s novou kolekcí podaří zvrátit trend, kdy zákazníci nyní dávají přednost náramkům s méně přívěsky. "To se ale nepodařilo," přiznal s tím, že zákazníci více touží po jednoduchosti.

Potíže s imitacemi

Na šperkařství, které prodává také náhrdelníky, prsteny nebo náušnice, dopadá vedle vadnoucí poptávky po přívěscích také sílící konkurence dalších výrobců. Potíže hlásí hlavně trh v USA. Jedním z hlavních konkurentů je společnost Swarovski. Velkou ránu Pandoře zasazují také levné imitace z Číny, které rychle zaplavují trh.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru