Zkuste si malý test. Kolikrát jste za poslední půlrok volali taxi telefonem a kolikrát jste si ho objednali přes aplikaci v telefonu? Já už jsem s dispečinkem nehovořil ani nepamatuji. Vyhovuje mi pohodlí (nemusím čekat na lince a doufat, že obsluha bude v dobré náladě), možnost volby (typ vozu, hodnocení), přehled a kontrola (kde taxi je, účtenky v e-mailu) a nižší cena za jízdu… Taxislužba, která neprošla takovou transformací, má dnes zřejmě méně zákazníků než řidičů.

Takzvaná uberizace se ne náhodou stala synonymem prudkých změn byznysu a ekonomiky v důsledku rychlého rozvoje digitálních technologií. Každé odvětví zasahuje tato disrupce jinak − někde (podobně jako Uber) zcela redefinuje trh, jinde z produktu, který jsme dříve toužili vlastnit, činí nárazovou službu nebo zjednodušuje prodejní kanál a eliminuje zbytečné prostředníky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dočtete:
  • Očekávají české firmy změny na trhu, nebo spíše ne?
  • Jak se v postoji k proměnám trhu a chutí být lídrem změn liší Česko proti zahraničí.
  • Která česká firma z oboru umělé inteligence ukazuje cestu a jakou.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.