Automobilový průmysl čekají v příštích letech významné změny. Kromě ekologičtějších vozů přichází na trh stále dokonalejší asistenční systémy. Ty by do budoucna měly dospět až do fáze, kdy by auto mělo být zcela samostatné. Samořiditelné automobily ale významně zamávají s pravidly autopojištění.

Česká asociace pojišťoven vypracovala analýzu nástupu autonomních vozidel. V té se zabývá nejen vlivem na pojištění, ale i etikou nebo právem. Podle zprávy skrývají autonomní vozidla velký potenciál ve snížení nehodovosti − zhruba 84 procent nehod je způsobeno řidičem.

Zásadní otázkou, která by se podle zprávy měla řešit prioritně, je, kdo bude mít odpovědnost za škodu, která provozem autonomního vozidla vznikne. Podle současné legislativy je za ni zodpovědný provozovatel vozidla − to může být samotný řidič nebo například firma, pro kterou jezdí. Je otázka, do jaké míry bude moci v budoucnu právě on ovlivnit, jak se bude vozidlo chovat.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V textu se dále dočtete, jestli bude "řidič" autonomního vozidla trestně odpovědný za nehody. A jestli budou existovat přestupky.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.