Svět bankovnictví a pojištění má mnoho společného. Dobře je to vidět v ČSOB, která si zakládá na propojení obou oborů přímo pod jednou střechou a z většiny i pod jednou značkou. V pobočkové síti ČSOB coby banky si tak klient může sjednat třeba i pojištění. "V rámci konceptu bankopojištění se snažíme poskytnout skrze jedno fyzické místo celý balíček služeb, a to způsobem, který je jednoduchý a pochopitelný," vysvětluje John Hollows, generální ředitel skupiny ČSOB. Vedle hypotéky tak klientům ČSOB může přímo nabídnout i další finanční produkty spojené s bydlením, jako je například pojištění zakoupené domácnosti.

Propojení bankovního a pojišťovacího světa se však neodehrává jen v pobočkách, ale i v útrobách banky. ČSOB například před několika lety zavedla takzvaný bankopojišťovací scoring. Na základě informací o tom, jak klient zachází se svým osobním účtem u ČSOB, dokážou odborníci za pomoci analýzy velkých dat propočítat jeho rizikovost coby řidiče. Když tedy algoritmy naznačí, že by mělo jít o svědomitého klienta, mimo jiné třeba na základě počtu trvalých příkazů zřízených z osobního účtu, dostane na pojištění auta slevu.

Peněžníci na vlnách algoritmů

Fungování bankopojišťovacího scoringu přitom poukazuje na další významný trend, který se v ČSOB projevuje podobně jako v dalších bankách. Jde o stále rostoucí roli IT. A to jak z pohledu personálního, tak z pohledu fungování bankovních produktů. "V našem IT oddělení zaměstnáváme přes tisíc lidí, takže bychom mohli tvrdit, že v České republice jsme poměrně významnou IT společností," vysvětluje Hollows. "Oblast, kterou jsme v této společnosti pro skupinu KBC silně rozvíjeli, je datová analýza," dodává.

Mimochodem, vedle účtů, půjček a pojistek dnes ČSOB nabízí třeba i službu ČSOB NaDoma, která uživatelům umožňuje dálkové ovládání chytré domácnosti. Vybavení obydlí chytrými senzory by navíc do budoucna šlo propojit s pojištěním domácnosti − a snížit na jeho základě cenu pojistek.

Právě mobilní aplikace jsou symbolem toho, jak se vliv IT stále více projevuje v kontaktu mezi finančními institucemi a klientem. "Doba, kdy jsme klientům mohli diktovat, jak s námi mají komunikovat, už skončila," říká Hollows.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru