Svět bankovnictví a pojištění má mnoho společného. Dobře je to vidět v ČSOB, která si zakládá na propojení obou oborů přímo pod jednou střechou a z většiny i pod jednou značkou. V pobočkové síti ČSOB coby banky si tak klient může sjednat třeba i pojištění. "V rámci konceptu bankopojištění se snažíme poskytnout skrze jedno fyzické místo celý balíček služeb, a to způsobem, který je jednoduchý a pochopitelný," vysvětluje John Hollows, generální ředitel skupiny ČSOB. Vedle hypotéky tak klientům ČSOB může přímo nabídnout i další finanční produkty spojené s bydlením, jako je například pojištění zakoupené domácnosti.

Propojení bankovního a pojišťovacího světa se však neodehrává jen v pobočkách, ale i v útrobách banky. ČSOB například před několika lety zavedla takzvaný bankopojišťovací scoring. Na základě informací o tom, jak klient zachází se svým osobním účtem u ČSOB, dokážou odborníci za pomoci analýzy velkých dat propočítat jeho rizikovost coby řidiče. Když tedy algoritmy naznačí, že by mělo jít o svědomitého klienta, mimo jiné třeba na základě počtu trvalých příkazů zřízených z osobního účtu, dostane na pojištění auta slevu.

Peněžníci na vlnách algoritmů

Fungování bankopojišťovacího scoringu přitom poukazuje na další významný trend, který se v ČSOB projevuje podobně jako v dalších bankách. Jde o stále rostoucí roli IT. A to jak z pohledu personálního, tak z pohledu fungování bankovních produktů. "V našem IT oddělení zaměstnáváme přes tisíc lidí, takže bychom mohli tvrdit, že v České republice jsme poměrně významnou IT společností," vysvětluje Hollows. "Oblast, kterou jsme v této společnosti pro skupinu KBC silně rozvíjeli, je datová analýza," dodává.

Mimochodem, vedle účtů, půjček a pojistek dnes ČSOB nabízí třeba i službu ČSOB NaDoma, která uživatelům umožňuje dálkové ovládání chytré domácnosti. Vybavení obydlí chytrými senzory by navíc do budoucna šlo propojit s pojištěním domácnosti − a snížit na jeho základě cenu pojistek.

Právě mobilní aplikace jsou symbolem toho, jak se vliv IT stále více projevuje v kontaktu mezi finančními institucemi a klientem. "Doba, kdy jsme klientům mohli diktovat, jak s námi mají komunikovat, už skončila," říká Hollows.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru