Banky a pojišťovny v České republice jsou přinejmenším v evropském srovnání, pokud jde o zavádění nových technologií, na srovnatelné úrovni jako finanční domy jinde, uvádí Otto Hartvich, senior IT architekt nadnárodní technologické společnosti IBM. "Moderní bankovní domy jsou na jedné straně bankou a na druhé softwarovou firmou," říká Hartvich.

Podle něj si tuzemské banky dobře uvědomují, že rozvoj technologií je pro jejich současný i budoucí úspěch v náročném konkurenčním boji zásadní. Pozorně proto sledují, jakým způsobem mohou reagovat a využít nové trendy.

Všechny banky v Česku aktivně zvažují nasazení takzvaných kognitivních technologií. "Například virtuální bankovní asistentka s umělou inteligencí, kterou uvedla na trh česká ING, je špičkovou záležitostí. Nebo to, jak Česká spořitelna buduje své otevřené bankovní rozhraní, je též ukázkové," uvádí příklady expert IBM.

90 procent

Softwaroví roboti vycházejí o 50 až 90 procent levněji než vlastní i externí zaměstnanci, uvádí společnost Capgemini.

3 biliony dolarů

Nejméně takové sumy dosáhnou v roce 2030 podle některých konzultantů celosvětové investice do technologií blockchainu.

Při rozvoji svých technologií se banky mimo jiné inspirují vysoce inovativními fintech společnostmi. Ty jsou jimi vnímány jednak jako možná inspirace a také jako možnost rozšíření obchodního modelu.

"České banky s fintech firmami spolupracují, dobře jejich produkty znají. A je pravděpodobné, že některé z nich budou chtít v budoucnu i převzít," podotýká Hartvich.

Banky o nás budou vědět víc

Trendem v nabídce bank na tuzemském trhu je zjednodušování, zrychlování a zvyšování dostupnosti on-line služeb a produktů. Jde například o spotřebitelské půjčky, které lze vyřídit několika kliknutími myši.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru