Byznysový model klasických personálních agentur už je pro nábor topmanažerů přežitý, míní Tomáš Drážný, ředitel a zakladatel portálu Executivejob.cz. Firmy podle něj v poslední době více sázejí na vlastní náborové týmy a tolik se neobracejí na externí profesionály. Headhunteři jsou pro ně drazí a jejich celosvětová úspěšnost není vysoká. Personální agentury se zase tolik nezaměřují na kvalitu kandidátů. Svým portálem se Drážný snaží dát do rukou headhunterů a HR manažerů nový nástroj k náboru lidí do manažerských pozic. Usiluje o to, aby hledání bylo inovativní a nejelo ve starých kolejích, protože to podle něj přestává fungovat.

HN: Jaké trendy pozorujete v poslední době v obsazování ředitelských pozic?

Záleží na tom, z jaké perspektivy se díváme. Jestli z pohledu HR manažera, společnosti, headhunterů nebo personálních agentur. A co tak pozoruji, nic nefunguje úplně správně. Společnosti čím dál častěji nespolupracují s headhuntery a personálními agenturami, ale staví si interní náborové týmy. Jednak proto, že byznysový model personálních agentur je přežitý a nikdo se nad ním pořádně nezamýšlí. Roli hraje i to, že headhunteři jsou drazí a jejich celosvětová úspěšnost je malá. Obecně jen 65 procent kandidátů dosazených headhuntery vydrží ve firmě do konce garanční doby. A to je hrozně málo, protože jejich práce stojí firmy statisíce. Personální agentury se pak zaměřují hlavně na kvantitu, a ne na kvalitu. Jejich přežitý byznys jede strašnou setrvačností dál. Jedná se o hodně konzervativní trh. A k tomu všemu po nich HR oddělení firem tento model pořád chtějí.

HN: Proč se personální agentury takto chovají?

Pracují bez exkluzivity a na takzvané success fee. To znamená, že získají peníze, až když požadovaného ředitele do firmy dodají. Současně vědí, že na tomtéž projektu dělají i jiné agentury. Logicky se pak nesoustřeďují na kvalitu, ale snaží se jen dosadit kandidáta, co nejdříve to jde. Chtějí si tím zvýšit pravděpodobnost, že právě ony dostanou peníze. A když je na straně společnosti někdo, kdo nemá motivaci přemýšlet o tom, jak kvalitní by hledání ředitele mohlo být, často chce jen levné řešení, protože většinou jsou peníze ukazatelem úspěchu. Takže HR oddělení často tlačí firmy, aby nábor probíhal právě takto a nikdo se nad tím nezamýšlí ani na jedné straně.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru