Vizitka Howarda Saunderse je až na adresu jeho webových stránek čistá. Není na ní ani jméno ani jiný údaj. "Nemůžu mít normální vizitku," říká s omluvou Brit, který se označuje za futuristu maloobchodu. A na konferenci o trendech v nákupních centrech, která se nedávno uskutečnila v Praze, hned zkraje své přednášky vyrukoval s prohlášením, že maloobchod je mrtvý.

Konferenci uspořádal český výbor Mezinárodní asociace nákupních center (ICSC) krátce po krachu kdysi největšího amerického maloobchodního řetězce Sears. Problémy má řada obchodníků i v Evropě.

Centra se vlivem technologií, velkých dat a s novými návyky i požadavky lidí mění. Obchodníci musí mnohem více usilovat o přízeň zákazníků. Díky mobilním telefonům je dnes pro řadu lidí nákup oblečení, elektroniky či potravin otázkou několika stisknutí na displeji. Lidé mají méně důvodů navštěvovat prodejny. "Když jsem se na konferenci zeptal, kolik lidí ještě každý týden baví jezdit nakupovat do supermarketu, nikdo se nepřihlásil," popsal v rozhovoru s HN Saunders. "A kolik dětí a teenagerů to dnes baví? Změnili jsme se, čím dál více lidí přestává bavit jezdit s vozíky mezi regály."

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru