Třicetiletý Lorenzo Bertelli na sebe kdysi upozornil jako automobilový závodník. Nyní má na starosti sociální sítě v italské módní značce Prada. Se světem módy a luxusu toho má hodně společného, vždyť jeho matka Miuccia Prada (70) tuto italskou značku proslavila. A jeho otec Patrizio Bertelli (72) tento podnik zase vede jako výkonný ředitel.

Lorenzo, jenž vedle automobilových závodů stihl vystudovat i filozofii, má v Pradě na starosti sociální sítě. A ty jsou klíčové pro podnik, který se probouzí po několika letech klesajících zisků i tržeb.

Svět luxusu se rychle mění

Módní svět a nakupování v posledních letech prošly výraznou proměnou. Kamenné obchody už tolik neletí a lidé se stále častěji porozhlížejí po luxusním zboží na internetu. Zatímco dříve se lidé inspirovali v módních časopisech a pak si zboží došli koupit do prodejny, nyní je luxusní produkty zaujmou spíše na sociálních sítích jako Instagram či Facebook. On-line nakupování si oblíbili hlavně mladí lidé, kteří táhnou růst světového trhu s luxusem.

Italský módní dům Prada však rychlý nástup digitálního věku zaspal. Výhodu tak dostaly jiné módní firmy, jež se novému trendu přizpůsobily. Jsou to hlavně velké francouzské konglomeráty jako LVMH se svojí značkou Louis Vuitton či Dior nebo i Kering, pod který zase patří Yves Saint Laurent.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru