V německém Mnichově má Steelcase velké vzdělávací a inovační centrum, kde fyzicky i laboratorně testuje nábytek. Firma rovněž zaměstnává tým konzultantů, kteří jsou v kontaktu například s odborníky z oblasti vzdělávání nebo medicíny, čerpají z renomovaných studií Harvard Business Journal nebo výzkumného institutu Gallup. Zajímají se o to, jak se měnící styl práce lidí projevuje v pracovním prostředí, a tomu pak Steelcase uzpůsobuje výrobu nábytku.
Daniel Krška pracuje pro Steelcase v České republice už 21 let. Rozhovor s ním proběhl v pražském sídle koncernu Johnson & Johnson, do něhož Steelcase letos dodával kancelářský nábytek. Pro výrobce to byla největší zakázka, kterou získal v loňském roce. Nábytek od Steelcase používá také pražská centrála Komerční banky nebo nové kanceláře softwarové firmy Oracle v Praze.
HN: Společnost Steelcase začínala s výrobou kovového nábytku. Jaký má dnes pro firmu význam?
Začátkem minulého století vznikala ve výškových budovách v Americe spousta požárů z kouření doutníků ve velkoprostorových kancelářích. Odpadkové koše byly tehdy dřevěné. Prvním produktem, který Steelcase vyvinul a uvedl na trh, byl proto kovový odpadkový koš. Byl nehořlavý a splňoval požadavky na bezpečnost. Společnost, která se tehdy jmenovala Metal Office Furniture Company, začala vyrábět i skříňky a další kovový nábytek. Výroba kovového nábytku dnes stále převažuje v Americe, na Středním Východě, v Asii a Africe. Důvodem jsou mj. klimatické podmínky a vzdálenosti na přepravu nábytku.
◼ Společnost byla založena pod názvem Metal Office Furniture Company v roce 1912 v americkém státě Michigan.
◼ Po světě dnes zaměstnává přes 11 tisíc lidí a má více než 800 dealerů.
◼ Ve fiskálním roce 2018 dosáhla obratu 3,1 miliardy dolarů a čistého zisku 80,7 milionu dolarů.
◼ Ve svém portfoliu má značky Steelcase, Turnstone, Coalesse, Designtex, PolyVision či AMQ.
Podívejte se do kancelářských prostor po celém světě vybavených nábytkem od Steelcase. Čtyřminutové video v angličtině je ke zhlédnutí zde:
HN: O jaký typ nábytku je dnes v kancelářích zájem?
Vyrábíme více osobní skříňky, protože prostor se dělá čím dál méně osobní. Lidé už nemusí sedět v práci od osmi do pěti. Chodí po schůzkách, navštěvují různá školení, pracují v terénu, a nepotřebují proto mít své vlastní místo. Je to vidět i v centrále společnosti Johnson & Johnson, kde ani generální ředitel nemá dedikovanou plochu a sedne si zrovna tam, kde je volno. Kdyby potřeboval dělat například pohovor, využije jeden z tzv. focus roomů, které slouží jako pracovny nebo místnosti pro rychlé schůzky.
Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře
Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.