Americké softwarové společnosti Microsoft stoupl v prvním fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 34 procent na 8,82 miliardy dolarů (více než 200 miliard korun). Výsledky překonaly odhady analytiků díky zájmu o cloudovou službu Azure a software Office 365. Vyplývá to ze středečního prohlášení společnosti.

Zisk na akcii za tři měsíce do konce září činil 1,14 dolaru, analytici čekali zisk jen 0,96 dolaru na akcii. Příjmy se zvýšily o 19 procent na 29,08 miliardy dolarů.

Růst Microsoftu je v poslední době způsoben z velké části cloudovými službami, které těží z toho, že se podniky snaží přesunout svoji pracovní agendu na vzdálené počítače, aby snížily své náklady na ukládaní dat a software. Azur má podíl na globálním trhu cloudové infrastruktury 18 procent. Je tak podle výzkumné firmy Canalys druhým největším poskytovatelem cloudových služeb za Amazon Web Services. Nicméně růst příjmů cloudové divize v prvním fiskálním čtvrtletí zpomalil na 76 procent z 89 procent ve fiskálním čtvrtém čtvrtletí.

Zaměření Microsoftu na rychle rostoucí cloudové služby mu pomáhá vykompenzovat pokles poptávky po osobních počítačích, který má negativní dopad na oblíbený operační systém Windows. Příjmy divize osobních počítačů, která je největší podle příjmů, stouply o 14,6 procenta na 10,75 miliardy dolarů. Divize zahrnuje software Windows, ale také herní konzole Xbox či osobní počítače Surface. Příjmy divize produktivity a obchodních procesů, která zahrnuje Office 365, se zvýšily o 18,6 procenta na 9,77 miliardy dolarů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru