Banky dnes o klienty soutěží ve výrazně proměněném prostředí, než jaké tu bylo před deseti, či dokonce dvaceti lety. Masové rozšíření počítačů a chytrých telefonů způsobilo, že dnes z domova či třeba z tramvaje mohou lidé vyřídit řadu věcí, kvůli nimž dřív museli dojít na pobočku. Banky kvůli tomu musí více investovat do digitálních technologií a v dílčích částech byznysu soutěžit s novými konkurenty − technologickými společnostmi. Právě transformaci bankovnictví pro digitální věk a s tím spojeným proměnám vztahů k zákazníkovi se věnovala konference Banking in Motion 2018, kterou pořádala Česká bankovní asociace v pondělí 22. října v sídle České národní banky. Hospodářské noviny byly jejím mediálním partnerem.

Jedním z důsledků nástupu digitální doby je, že banky musí umět lépe rozlišovat mezi jednotlivými klienty a jejich potřebami a nabídnout jim vhodné řešení. "Jednou z klíčových znalostí je znát svého zákazníka," konstatoval na konferenci jasně Vincent Piron, partner belgické části poradenské firmy KPMG. "Důležité je si uvědomit, že jedno řešení nemusí sedět všem."

Ne vždy je dělicí linií věk, jak by debata o nástupu technologií mohla naznačovat. Pavel Kysilka, někdejší šéf České spořitelny a zakladatel vzdělávací 6D Academy, nabídl konkrétní zkušenost − ochotu využívat moderní technologie v bankovnictví projevují i lidé ze starší generace. Často však potřebují někoho, kdo by je zaučil a pomohl jim překonat případnou psychickou bariéru. Vedle péče o finanční gramotnost je podle Kysilky třeba se věnovat i vzdělávání v gramotnosti digitální.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru