Banky dnes o klienty soutěží ve výrazně proměněném prostředí, než jaké tu bylo před deseti, či dokonce dvaceti lety. Masové rozšíření počítačů a chytrých telefonů způsobilo, že dnes z domova či třeba z tramvaje mohou lidé vyřídit řadu věcí, kvůli nimž dřív museli dojít na pobočku. Banky kvůli tomu musí více investovat do digitálních technologií a v dílčích částech byznysu soutěžit s novými konkurenty − technologickými společnostmi. Právě transformaci bankovnictví pro digitální věk a s tím spojeným proměnám vztahů k zákazníkovi se věnovala konference Banking in Motion 2018, kterou pořádala Česká bankovní asociace v pondělí 22. října v sídle České národní banky. Hospodářské noviny byly jejím mediálním partnerem.

Jedním z důsledků nástupu digitální doby je, že banky musí umět lépe rozlišovat mezi jednotlivými klienty a jejich potřebami a nabídnout jim vhodné řešení. "Jednou z klíčových znalostí je znát svého zákazníka," konstatoval na konferenci jasně Vincent Piron, partner belgické části poradenské firmy KPMG. "Důležité je si uvědomit, že jedno řešení nemusí sedět všem."

Ne vždy je dělicí linií věk, jak by debata o nástupu technologií mohla naznačovat. Pavel Kysilka, někdejší šéf České spořitelny a zakladatel vzdělávací 6D Academy, nabídl konkrétní zkušenost − ochotu využívat moderní technologie v bankovnictví projevují i lidé ze starší generace. Často však potřebují někoho, kdo by je zaučil a pomohl jim překonat případnou psychickou bariéru. Vedle péče o finanční gramotnost je podle Kysilky třeba se věnovat i vzdělávání v gramotnosti digitální.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dočtete:
  • Jak fungují předplacené karty a co bankám berou.
  • Co je to vytváření bankovní identity a co by tomuto procesu nyní prospělo.
  • Proč zatím nezmizí bankovní pobočky a jak se promění.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.