Podle studie KPMG v Austrálii je pro rostoucí generaci tzv. young professionals jejich zkušenost s bankou nejdůležitějším faktorem při rozhodování, kde budou primárně využívat bankovní služby. Až poté se mladí lidé dívají na poplatky a úrokové sazby.

Pro české banky by to měla být inspirace. Austrálie je vyspělý trh, a tak se dá čekat, že tento trend bude brzy standardem i u nás.

 

Z dat KPMG z 21 zemí světa včetně České republiky vyplývá, že zákaznická zkušenost se přímo podepisuje na výsledcích společnosti − dobře, anebo špatně. Z britských údajů vychází, že banky poskytující dobrou zákaznickou zkušenost dosahují dvakrát většího růstu než jejich méně zdatná konkurence.

Tento trend se projevuje ještě více v maloobchodu a turistickém sektoru, kde jsou nulové bariéry při přechodu mezi dodavateli a je hodně co nabídnout. Lze očekávat, že se s rozvojem moderních technologií a open bankingu tento jev znásobí i v bankovnictví.

Znáte svého pána?

Náš zákazník − náš pán. Jak ale svého pána dobře znát? Dobrá zpráva je, že se nebavíme o komplexních strategiích. Všichni jsme lidé a všichni jsme zákazníci se specifickými potřebami, na které banka může odpovědět a přitáhnout nás i naše peníze.

Být dobrý za rozumné peníze je ale oříšek. Nejde totiž všechno jednoduše dotáhnout do maxima. Dávali bychom zbytečně víc, než zákazník čeká, a bylo by to neúměrně drahé. Hlavně ale není zákazník jako zákazník. Když neznám svého pána, těžko mohu s jistotou říct, co se mu líbí a co ho potěší natolik, aby mi za to zaplatil. Často se pak stává, že slepým poskytováním toho, co si myslíme, že je správně, obrazně řečeno peníze vyhozené do koše ještě pálíme.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru