Podle studie KPMG v Austrálii je pro rostoucí generaci tzv. young professionals jejich zkušenost s bankou nejdůležitějším faktorem při rozhodování, kde budou primárně využívat bankovní služby. Až poté se mladí lidé dívají na poplatky a úrokové sazby.

Pro české banky by to měla být inspirace. Austrálie je vyspělý trh, a tak se dá čekat, že tento trend bude brzy standardem i u nás.

 

Z dat KPMG z 21 zemí světa včetně České republiky vyplývá, že zákaznická zkušenost se přímo podepisuje na výsledcích společnosti − dobře, anebo špatně. Z britských údajů vychází, že banky poskytující dobrou zákaznickou zkušenost dosahují dvakrát většího růstu než jejich méně zdatná konkurence.

Tento trend se projevuje ještě více v maloobchodu a turistickém sektoru, kde jsou nulové bariéry při přechodu mezi dodavateli a je hodně co nabídnout. Lze očekávat, že se s rozvojem moderních technologií a open bankingu tento jev znásobí i v bankovnictví.

Znáte svého pána?

Náš zákazník − náš pán. Jak ale svého pána dobře znát? Dobrá zpráva je, že se nebavíme o komplexních strategiích. Všichni jsme lidé a všichni jsme zákazníci se specifickými potřebami, na které banka může odpovědět a přitáhnout nás i naše peníze.

Být dobrý za rozumné peníze je ale oříšek. Nejde totiž všechno jednoduše dotáhnout do maxima. Dávali bychom zbytečně víc, než zákazník čeká, a bylo by to neúměrně drahé. Hlavně ale není zákazník jako zákazník. Když neznám svého pána, těžko mohu s jistotou říct, co se mu líbí a co ho potěší natolik, aby mi za to zaplatil. Často se pak stává, že slepým poskytováním toho, co si myslíme, že je správně, obrazně řečeno peníze vyhozené do koše ještě pálíme.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.