Banky musí svými službami uspokojit velmi různorodou skupinu klientů, mezi nimiž se najdou jak milovníci inovací, tak skeptici ze staré školy. Pět procent dospělé populace dokonce v Česku bankovní účet vůbec nemá − v evropském srovnání jde o lehký nadprůměr.

 

Z lidí, kteří bankovní služby standardně využívají, patří zhruba třetina do skupiny velmi konzervativních zákazníků, ukazují průzkumy České bankovní asociace. Tato skupina zákazníků prakticky odmítá inovace ze strany banky. Často jde o lidi ve věku kolem 50 a více let s nižšími příjmy.

Zhruba podobně velká je ale zároveň skupina klientů, která naopak inovace vítá. Typicky jde o muže z větších měst, častěji podnikatele než zaměstnance. Neplatí přitom, že by šlo jen o mladší generaci − věk ani vzdělání u nich podle průzkumu nehraje významnou roli. Zároveň však jde o klienty s vyšším příjmem, z pohledu bank tedy o důležité klienty.

Vzhledem k tomu, jak se s nástupem internetu stírají rozdíly mezi samotnými produkty bank, hraje důraz na inovace stále větší roli.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.