Banky musí svými službami uspokojit velmi různorodou skupinu klientů, mezi nimiž se najdou jak milovníci inovací, tak skeptici ze staré školy. Pět procent dospělé populace dokonce v Česku bankovní účet vůbec nemá − v evropském srovnání jde o lehký nadprůměr.

 

Z lidí, kteří bankovní služby standardně využívají, patří zhruba třetina do skupiny velmi konzervativních zákazníků, ukazují průzkumy České bankovní asociace. Tato skupina zákazníků prakticky odmítá inovace ze strany banky. Často jde o lidi ve věku kolem 50 a více let s nižšími příjmy.

Zhruba podobně velká je ale zároveň skupina klientů, která naopak inovace vítá. Typicky jde o muže z větších měst, častěji podnikatele než zaměstnance. Neplatí přitom, že by šlo jen o mladší generaci − věk ani vzdělání u nich podle průzkumu nehraje významnou roli. Zároveň však jde o klienty s vyšším příjmem, z pohledu bank tedy o důležité klienty.

Vzhledem k tomu, jak se s nástupem internetu stírají rozdíly mezi samotnými produkty bank, hraje důraz na inovace stále větší roli.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V článku se dále dočtete:
  • Z čeho mají klienti bez ohledu na cílovou skupinu největší obavy?
  • Svěřili by své peníze technologickým firmám?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se