Kamenné pobočky bývaly symbolem bank, v posledních desítkách let se však jejich význam mění. Internetové a mobilní bankovnictví, placení kartou na internetu a terminály v obchodech, to vše vede k tomu, že se dnes mezi klienty stále rozrůstá skupina lidí, kteří za dobu svého vztahu s bankou byli na pobočce pouze jednou − při zakládání svého účtu. "Banky už nesoutěží primárně o to, která nabídne o desetinu lepší úrok, ale o to, která klientům nabídne pozitivnější a příjemnější zákaznickou zkušenost," vysvětluje Monika Hrubá, vedoucí zákaznické zkušenosti České spořitelny. To, jak vypadá vztah zákazníka s bankou zejména v digitálním světě, tedy začalo být pro její úspěch klíčové.

Růst významu digitální komunikace klienta a banky potvrzuje i průzkum České bankovní asociace − podle něj by více než čtvrtina zákazníků kvůli internetovému bankovnictví zvážila přechod k jiné bance. Přes 80 procent lidí dokonce elektronické bankovnictví považuje za důležitý aspekt toho, kterou společnost si pro využívání bankovních služeb vyberou.

Důraz na tento aspekt je ještě silnější u mladší generace. Zatímco v celkovém počtu bankovních klientů jich používá mobilní aplikaci pro přístup ke svému účtu necelé třetina, u mladých od 18 do 29 let je to 49 procent.

Vyjít vstříc mladší generaci je tedy jedním z hlavních důvodů, proč banky pro digitální komunikaci se zákazníkem hledají inspiraci i v tom, jak fungují sociální sítě a další služby velkých technologických firem typu Facebook a Google. "Služby a produkty těchto firem ukazují cestu, jak vytvářet jednoduchá, funkční a pro klienta příjemná řešení," vysvětluje Tomáš Tichota z UniCredit.

Konference Banking in Motion 2018

◼ Tomu, jak se v digitální době mění vztah banky k zákazníkům a co to pro banky znamená, se věnuje konference České bankovní asociace s názvem Banking in Motion 2018.

◼ Hospodářské noviny jsou mediálním partnerem konference. Na adrese ihned.cz/BIM2018 mohou čtenáři sledovat živý přenos a v reálném čase pokládat účastníkům dotazy.

Firmy jako Facebook navíc samy některé finanční služby poskytují. Přes největší sociální síť lze s využitím kreditní karty posílat v USA a Británii peníze, Apple a Google zase umožňují do telefonů se svým operačním systémem nahrávat platební karty a platit v obchodě. Pro banky jsou tedy tyto firmy částečně i přímými konkurenty.

Svou roli ale hraje i takzvaný fintech, technologické firmy působící v oblasti financí. Příkladem je česká firma BudgetBakers, která provozuje mobilní a webovou aplikaci pro správu osobních financí s názvem Wallet. Uživatel může aplikaci nastavit tak, že se do ní automaticky přepisují transakce z jeho osobního účtu a klient má pak jednoduchý přehled o svých financích, v němž se kombinují platby hotovostí, z účtu i kartou.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru