Přední světové automobilky vytvářejí od roku 2011 jeden prodejní rekord za druhým. Uplynulé sedmileté období lze označit za nejúspěšnější v historii novodobého automobilového průmyslu. Ale nic netrvá věčně. Experti varují, že čísla za letošní třetí čtvrtletí nebudou povzbudivá. A to horší teprve přijde.

Jak výrobci běžných modelů, tak těch luxusních musí v následujících letech počítat s poklesem odbytu, tržeb, a tedy i zisků, uvádí studie Centra automobilového managementu z německého Bergisch Gladbachu.

"Čísla za letošní třetí kvartál nepotěší. Nedělejme si plané naděje," poznamenává v listu Handels­blatt Frank Schwope z banky Nord LB. Jako důvody jmenuje skandál s podvodným měřením emisí naftových motorů i problémy, které výrobcům přineslo nové homolo­gační měření spotřeby a emisí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru