Co mají společného končící senátoři Milada Emmerová a Libor Michálek s lídrem komunální kandidátky SPD v Praze 14 Pavlem Pešanem? Ani jeden z nich neobdržel od voličů dost hlasů. A všichni tři vzápětí dali najevo své pohrdání. Porušili svaté pravidlo komunikace: nikdy neházejte svůj neúspěch na zákazníky nebo voliče.

Ano, konečné rozhodnutí je na lidech − ale jejich volbu ovlivňujete tím, co děláte, jak se chováte, jak se prezentujete a co jim nabízíte. Nejsou povinni kupovat vaše zboží ani podporovat vaše myšlenky. Nemáte právo jim nadávat. Můžete leda tak pokorně přijmout prohru, poučit se z chyb a příště nabídnout změnu.

Arogance je jednodušší, ale body nepřináší.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Proč by politici měli přestat dávat vinu voličům za svůj neúspěch a proč by se měli konečně zajímat o to, že je Senát voličům ukradený.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru