Tradičně konzervativní pojišťovnictví stále výrazněji ovlivňují technologie. Lidé už prostřednictvím počítače a mobilu mohou sledovat své smlouvy a vyřídit si likvidaci škody. On-line sjednávání cestovních pojistek nebo povinného ručení se pro mnohé stalo rutinou. Podle odborníků by však technologie v budoucnu měly Čechům přinášet ještě více zcela nových produktů a služeb a pojišťovnám více šetřit náklady.

"Tempo technologické inovace v pojišťovnách zatím úplně srovnatelné s bankami není. Každopádně však pojišťovnictví budou stále více ovlivňovat technologické koncepty, jako jsou internet věcí, umělá inteligence nebo blockchain," řekl Jaroslav Peyerl z české pobočky IBM v debatě, kterou HN pořádaly v rámci soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna. Podle něho už pojišťovny přestaly ignorovat technologické start-upy a podobně jako dříve banky v nich vidí možnost, jak popohnat své inovace.

Digitalizace už dnes pojišťovnám umožňuje lépe rozpoznávat podvody. Pojišťovny uplatňují technologie, které podle hlasu klienta nebo z informací o jeho předchozím pojištění rozpoznají, že by mohlo jít o podvod. Drony, které si pojišťovny v Česku už pořizují, se v daleko větší míře budou používat při sjednání majetkových pojištění a mohly by porovnávat stav pojištěných objektů v době sjednání smlouvy a po nahlášení škody. Větším rozšířením dronů se pojišťovny připraví na potenciální majetkové podvody. "Podstatné procento klientů si například po vichřici přidá škodu na majetku, kterou už měli dřív," říká Peyerl.

O technologiích v pojišťovnictví

Debaty se zúčastnili Jiří Střelický (ČSOB Pojišťovna), Marek Jankovič (Česká pojišťovna), Filip Duchoň (Fincentrum), Martin Jašminský (šéfredaktor HN), Martin Žáček (Uniqa pojišťovna) a Jaroslav Peyerl (IBM Česká republika).

Osobní kontakt s klientem je stále důležitý

Aktuálně své úsilí pojišťovny zaměřují na urychlení procesu správného výběru pojištění. Díky internetu a nejrůznějším srovnávačům jsou lidé sice informovanější, ale nechtějí příliš trávit čas výběrem pojištění, které by správně a v požadované ceně nejlépe pokrylo jejich rizika. "Roste skupina klientů, která je přesycena technologiemi a pojištění chce mít extrémně rychle a jednoduše zařízené. A zároveň mít pocit, že ho mají férově nastavené," vysvětluje Jiří Střelický z ČSOB Pojišťovny.

Dosáhnout toho bez konzultace s expertem je ale podle pojišťoven složité. "V Německu si podle jedné z významných pojišťoven osm z deseti klientů přeje mít svého finančního poradce. Jde o studii zveřejněnou před dvěma měsíci," říká Martin Žáček z Uniqa pojišťovny. Obdobné chování Čechů potvrzují i kolegové z konkurenčních firem. "Lidé chtějí mít k dispozici odborníka, který jim do detailu všechno vysvětlí. I proto stále držíme pobočky," říká Marek Jankovič z České pojišťovny.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru