Tradičně konzervativní pojišťovnictví stále výrazněji ovlivňují technologie. Lidé už prostřednictvím počítače a mobilu mohou sledovat své smlouvy a vyřídit si likvidaci škody. On-line sjednávání cestovních pojistek nebo povinného ručení se pro mnohé stalo rutinou. Podle odborníků by však technologie v budoucnu měly Čechům přinášet ještě více zcela nových produktů a služeb a pojišťovnám více šetřit náklady.

"Tempo technologické inovace v pojišťovnách zatím úplně srovnatelné s bankami není. Každopádně však pojišťovnictví budou stále více ovlivňovat technologické koncepty, jako jsou internet věcí, umělá inteligence nebo blockchain," řekl Jaroslav Peyerl z české pobočky IBM v debatě, kterou HN pořádaly v rámci soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna. Podle něho už pojišťovny přestaly ignorovat technologické start-upy a podobně jako dříve banky v nich vidí možnost, jak popohnat své inovace.

Digitalizace už dnes pojišťovnám umožňuje lépe rozpoznávat podvody. Pojišťovny uplatňují technologie, které podle hlasu klienta nebo z informací o jeho předchozím pojištění rozpoznají, že by mohlo jít o podvod. Drony, které si pojišťovny v Česku už pořizují, se v daleko větší míře budou používat při sjednání majetkových pojištění a mohly by porovnávat stav pojištěných objektů v době sjednání smlouvy a po nahlášení škody. Větším rozšířením dronů se pojišťovny připraví na potenciální majetkové podvody. "Podstatné procento klientů si například po vichřici přidá škodu na majetku, kterou už měli dřív," říká Peyerl.

O technologiích v pojišťovnictví

Debaty se zúčastnili Jiří Střelický (ČSOB Pojišťovna), Marek Jankovič (Česká pojišťovna), Filip Duchoň (Fincentrum), Martin Jašminský (šéfredaktor HN), Martin Žáček (Uniqa pojišťovna) a Jaroslav Peyerl (IBM Česká republika).

Osobní kontakt s klientem je stále důležitý

Aktuálně své úsilí pojišťovny zaměřují na urychlení procesu správného výběru pojištění. Díky internetu a nejrůznějším srovnávačům jsou lidé sice informovanější, ale nechtějí příliš trávit čas výběrem pojištění, které by správně a v požadované ceně nejlépe pokrylo jejich rizika. "Roste skupina klientů, která je přesycena technologiemi a pojištění chce mít extrémně rychle a jednoduše zařízené. A zároveň mít pocit, že ho mají férově nastavené," vysvětluje Jiří Střelický z ČSOB Pojišťovny.

Dosáhnout toho bez konzultace s expertem je ale podle pojišťoven složité. "V Německu si podle jedné z významných pojišťoven osm z deseti klientů přeje mít svého finančního poradce. Jde o studii zveřejněnou před dvěma měsíci," říká Martin Žáček z Uniqa pojišťovny. Obdobné chování Čechů potvrzují i kolegové z konkurenčních firem. "Lidé chtějí mít k dispozici odborníka, který jim do detailu všechno vysvětlí. I proto stále držíme pobočky," říká Marek Jankovič z České pojišťovny.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.