Tradičně konzervativní pojišťovnictví stále výrazněji ovlivňují technologie. Lidé už prostřednictvím počítače a mobilu mohou sledovat své smlouvy a vyřídit si likvidaci škody. On-line sjednávání cestovních pojistek nebo povinného ručení se pro mnohé stalo rutinou. Podle odborníků by však technologie v budoucnu měly Čechům přinášet ještě více zcela nových produktů a služeb a pojišťovnám více šetřit náklady.

"Tempo technologické inovace v pojišťovnách zatím úplně srovnatelné s bankami není. Každopádně však pojišťovnictví budou stále více ovlivňovat technologické koncepty, jako jsou internet věcí, umělá inteligence nebo blockchain," řekl Jaroslav Peyerl z české pobočky IBM v debatě, kterou HN pořádaly v rámci soutěže Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna. Podle něho už pojišťovny přestaly ignorovat technologické start-upy a podobně jako dříve banky v nich vidí možnost, jak popohnat své inovace.

Digitalizace už dnes pojišťovnám umožňuje lépe rozpoznávat podvody. Pojišťovny uplatňují technologie, které podle hlasu klienta nebo z informací o jeho předchozím pojištění rozpoznají, že by mohlo jít o podvod. Drony, které si pojišťovny v Česku už pořizují, se v daleko větší míře budou používat při sjednání majetkových pojištění a mohly by porovnávat stav pojištěných objektů v době sjednání smlouvy a po nahlášení škody. Větším rozšířením dronů se pojišťovny připraví na potenciální majetkové podvody. "Podstatné procento klientů si například po vichřici přidá škodu na majetku, kterou už měli dřív," říká Peyerl.

O technologiích v pojišťovnictví

Debaty se zúčastnili Jiří Střelický (ČSOB Pojišťovna), Marek Jankovič (Česká pojišťovna), Filip Duchoň (Fincentrum), Martin Jašminský (šéfredaktor HN), Martin Žáček (Uniqa pojišťovna) a Jaroslav Peyerl (IBM Česká republika).

Osobní kontakt s klientem je stále důležitý

Aktuálně své úsilí pojišťovny zaměřují na urychlení procesu správného výběru pojištění. Díky internetu a nejrůznějším srovnávačům jsou lidé sice informovanější, ale nechtějí příliš trávit čas výběrem pojištění, které by správně a v požadované ceně nejlépe pokrylo jejich rizika. "Roste skupina klientů, která je přesycena technologiemi a pojištění chce mít extrémně rychle a jednoduše zařízené. A zároveň mít pocit, že ho mají férově nastavené," vysvětluje Jiří Střelický z ČSOB Pojišťovny.

Dosáhnout toho bez konzultace s expertem je ale podle pojišťoven složité. "V Německu si podle jedné z významných pojišťoven osm z deseti klientů přeje mít svého finančního poradce. Jde o studii zveřejněnou před dvěma měsíci," říká Martin Žáček z Uniqa pojišťovny. Obdobné chování Čechů potvrzují i kolegové z konkurenčních firem. "Lidé chtějí mít k dispozici odborníka, který jim do detailu všechno vysvětlí. I proto stále držíme pobočky," říká Marek Jankovič z České pojišťovny.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru