Jedenatřicetiletý milovník módy Michal Mička se nedávno vrátil z Chorvatska. Obhlížel si tam oděvní firmu zaměřenou na pánskou konfekci, která je na prodej. "Je možné, že by ve skupině mohla být po Novém roce další firma," říká majitel firem Pietro Filipi a Kara Trutnov. Jeho snaha rozprostřít vlastní módní síť zahrnuje v první řadě střední Evropu, teď ale i Balkán a také úvahy posílit v pobaltských republikách. V Litvě a Lotyšsku má Pietro Filipi sedm obchodů.

Polsku, kde v minulosti neuspěla Kara ani Pietro Filipi, se zatím vyhýbá. "V jiných zemích je potenciál zajímavější," konstatuje. Poohlíží se také po Rusku nebo Ukrajině. Západní trhy prý přijdou později. Strategií je naučit se módní maloobchod nejdřív v méně náročných zemích, kde jsou navíc v módní branži vyšší marže než třeba v Německu nebo Holandsku.

Když do své investiční skupiny C2H (Capital To Human) začlenil dvě tradiční české značky, udělalo to z něj majitele největšího českého módního holdingu − součet tržeb obou firem se pohybuje okolo 850 milionů korun. Mičkovi to však nestačí a rád by vlastnil něco mezi pěti až deseti firmami. Pokud bude kupovat, mělo by jít o podobně velké firmy jako obě jmenované. A v Česku jich moc podobných není.

18 milionů korun

byla ztráta firmy Pietro Filipi, když ji Michal Mička kupoval. Příští rok by podle něj už měla vydělávat.

Mička tvrdí, že v tuzemsku není ani nikdo jako on, kdo by chtěl v oblasti módy sjednotit trh. Má proto zajímavou pozici: "Většina firem, která uvažuje o prodeji nebo investorovi, se obrací na mě." To byl případ právě značky Pietro Filipi, která potřebovala finanční injekci. Firmu na začátku devadesátých let založil Petr Hendrych a vybudoval z ní dvojku na českém módním trhu, jedničkou zůstává Blažek. Pak ale přišly finanční problémy − v roce 2016 klesly tržby více než o 200 milionů korun na 413 milionů a zároveň se společnost propadla do osmnáctimilionové ztráty. Důvodem potíží byly mimo jiné problémy s kvalitou používaných materiálů i několik chybných manažerských rozhodnutí. "Zlom nastal asi v roce 2015, kdy byli na vrcholu a management se rozhodl zúžit kolekci a zvednout ceny," hodnotí Mička.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru