Premiér Andrej Babiš spolu s ministrem dopravy Danem Ťokem minulé úterý slavnostně odstartoval výstavbu úseku D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. Na staveništi Babiš optimisticky prohlásil, že by v Česku rád dokončil páteřní dálniční síť do roku 2025.

Současné tempo tomu ale příliš neodpovídá. Podle dokumentu, který ve středu Ťok nese na jednání vlády, řada plánovaných staveb nabírá zpoždění. Státu se stále příliš nedaří zkrátit celý proces předtím, než u důležitých silnic a dálnic může poprvé kopnout do země.

"Spoustu investorů jsme kdysi přesvědčili, ať nejdou kvůli nekvalitní infrastruktuře do Polska, ale k nám. V životě mě nenapadlo, že budeme Polsku závidět rychlost, kvalitu a intenzitu stavby silnic a dálnic. Ale v takové situaci přesně jsme," říká viceprezident svazu průmyslu Radek Špicar s tím, že situace je o to paradoxnější, že peníze na investice do infrastruktury v Česku nechybí.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • V placené části se dozvíte, jak velké projekty naberou v příštích letech zpoždění, jak by se měl proces přípravy staveb zjednodušit nebo jestli stavební firmy kvůli nedostatku lidí odmítají velké zakázky.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.