Již od počátku vývoje bezpečnostních IT produktů bylo nutno řešit jejich správu. Zpočátku byl každý jednotlivý produkt řízen zcela samostatně a administrátor musel nastavovat zabezpečení na každém počítači. Velkým skokem bylo uvedení a zavedení centrální správy. Řada procesů byla zjednodušena, bylo možno nastavit současně stovky klientských počítačů.

Řešení s jednou centrální administrací bylo velmi výhodné v situaci, kdy všechny spravované počítače jsou v jedné lokální síti. Avšak doba se mění a v současnosti je nemalá část uživatelů připojena odkudkoliv a někdy celé týdny mimo mateřskou lokální síť. Přesto je vyžadováno být nepřetržitě v kontaktu s centrální konzolí kvůli stahování nových politik či virových definic nebo reportování stavu.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se