Spoluzakladatel start-upu Flatio Ondřej Dufek se narodil v roce 1980, a je tedy součástí generace označované jako mileniálové. Ti se narodili mezi lety 1980 a 2000. Dufek před osmi lety odešel z akademické sféry do začínající firmy. "Spolupráci mi nabídl jeden z mých studentů. Nastínil mi vize, ale neměl jsem funkci, smlouvu, představu o platu nebo o dovolené. Ocitl jsem se v o 10 let mladším kolektivu a moje tituly sloužily jen jako dobrý důvod pro veselé dobírání," popisuje svůj vstup do světa start-upů.

V začínající firmě si musel zvykat na odlišný styl práce včetně rychlejšího tempa a porad, kde každý může sdílet své nápady. "Vypadal jsem jako exot, když jsem si na schůzku donesl vytištěný dokument, který všichni ostatní upravovali on-line. Zároveň se mi ale ulevilo, když jsem zjistil, že na všechno nemusí být žádanka a že na každém lejstru není potřeba šest podpisů a 12 razítek. Problémy se snažíme řešit, nejen o nich mluvit. To vše mě nabíjí energií," pochvaluje si bývalý akademik.

Mladým chybí pokora a trpělivost

Měli možnost studovat a žít v zahraničí, mají rozhled, ovládají cizí jazyky a dobře si rozumí i s technologiemi. Mileniálové, kteří ve světě start-upů tvoří hlavní pracovní sílu a už se prosazují i v zavedených firmách, svými požadavky mění chování zaměstnavatelů. "Mladí lidé bývají se svými požadavky nároční. Nestačí jim pouze adekvátní mzda, kterou i tak často považují za nízkou. Hledají v práci smysl, chtějí být uznávání a nebýt jen součást systému. Důležité je pro ně své role měnit a růst," jmenuje některé z potřeb mladé generace Jitka Součková, marketingová manažerka personální agentury Grafton Recruitment.

Podle bývalého vysoce postaveného manažera Víta Šuberta v prostředí byznysu dnes nedochází ke střetu generací, ale spíše ke střetu rozdílných způsobů uvažování a chování. "Vítěz nebo úspěšný tým není daný stářím, ale svojí odvahou, rozhodností a otevřeností k novým myšlenkám. V tom věk nehraje roli," myslí si Šubert, spoluzakladatel startupového inkubátoru UP21.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru