Název její profese zní v angličtině chief visionary officer. Když se snaží svoji práci přiblížit rodičům, říká, že vymýšlí různé marketingové nápady, které se týkají oboru IT. V současnosti pracuje na čtvrtém ročníku jedné z největších technologických konferencí na světě ReactiveConf, která proběhne na konci října v Praze. Vlčková očekává, že stejně jako loni na akci dorazí přes tisíc lidí. Mezi nimi jich je 40 procent z Česka nebo ze Slovenska. Účast jí už přislíbilo také více než 50 řečníků z celého světa.

Jeden nešťastný omyl v loňském roce ale málem stačil k tomu, aby si zničila kariéru. Zároveň díky němu zjistila, jak moc je v dnešním světě potřeba bavit se o kulturních rozdílech a diverzitě. "Každému z řečníků jsme vyrobili fotomontáž, jeho fotografii obličeje jsme spojili s tělem superhrdinů, jako je Hulk nebo Iron Man. Tyto postavy byly totiž tématem celé loňské konference," vzpomíná Vlčková. Jedna z amerických řečnic ale svoji podobiznu coby Wonder Woman příliš neocenila, ačkoliv si její tvůrci dávali velký pozor, aby nepoužili příliš odhalený obrázek superhrdinky. Postavu, kterou si mnoho fanoušků spojuje s odvahou a silou, softwarová inženýrka vnímala jako sexistickou. "Pochopila to jako náš sexistický útok a svůj pohled pak velmi rozčíleně popsala na internetu. Síla sítě nás dostala do svízelné situace, málem mě to stálo kariéru. Rozhodně jsme tím nikomu nechtěli ublížit," vypráví manažerka o svém dosavadním největším profesním přešlapu. Její tehdejší celoroční práce na přípravě konference byla v ohrožení.

Vlčková tehdy pochopila, že se o odlišných pohledech na svět lidé musí více bavit. "Rozdíly mezi lidmi mohou ve firmách způsobovat problémy, odlišné kultury občas nějaký konflikt vyvolají. Je třeba předcházet tomu, aby se někdo necítil dobře, o tom je celá diverzita," říká.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru