Salátové okurky v igelitu či krabička dvakrát větší než samotný produkt popuzuje stále více Čechů. Fenomén zodpovědného nakládání s obaly rezonuje nejen mezi lidmi v každodenním životě. Trend reflektují také známé osobnosti, firmy, nevládní organizace nebo politici v předvolebních kampaních.

Nedávná studie Masarykovy univerzity ukázala, že většina Čechů téma přírody a životního prostředí vnímá jako klíčové, přikládají mu dokonce větší význam než politice. Množství odpadu a současná praxe při nakládání s ním trápí podle výzkumu 88 procent respondentů. Z konkrétních kroků, které pro zlepšení situace podnikají, uvádějí snižování spotřeby vody a energií v domácnostech nebo třídění odpadu.

Právě třídění se stalo synonymem ekologického chování, odborníci ale upozorňují, že samo o sobě nestačí. Recyklace vytříděného materiálu je drahá a většina výrobků je recyklovatelná pouze omezeně. "Papír pětkrát až sedmkrát, plast až desetkrát, proces provázejí velké energetické ztráty," vysvětluje Milan Havel z neziskové organizace Arnika, která se ekologickým tématům dlouhodobě věnuje.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.