Kvůli přípravě na všeobecné maturitní předměty nezbývá žákům středních odborných škol při studiu dostatek času na odborné předměty, které musejí při maturitě také absolvovat. Více než 60 procent učitelů, které oslovila ve svém šetření výzkumná společnost Kalibro, by proto souhlasilo s decentralizací zkoušky a převedlo ji zpět pod dohled škol. Gymnázia pak mluví o dvoustupňové maturitní zkoušce, protože nevidí důvod, proč by se měla úroveň maturit přizpůsobovat potřebám učňovských škol. Ministerstvo se chystá zahájit debatu nyní na podzim.

Na střední odborné školy tlačí na jedné straně zaměstnavatelé, kteří požadují co nejvíce praktického vyučování, na straně druhé státní systém, jenž chce maturitní zkouškou ze společných předmětů − češtinou, cizím jazykem, matematikou − posílit všeobecné vzdělání.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.