Kvůli přípravě na všeobecné maturitní předměty nezbývá žákům středních odborných škol při studiu dostatek času na odborné předměty, které musejí při maturitě také absolvovat. Více než 60 procent učitelů, které oslovila ve svém šetření výzkumná společnost Kalibro, by proto souhlasilo s decentralizací zkoušky a převedlo ji zpět pod dohled škol. Gymnázia pak mluví o dvoustupňové maturitní zkoušce, protože nevidí důvod, proč by se měla úroveň maturit přizpůsobovat potřebám učňovských škol. Ministerstvo se chystá zahájit debatu nyní na podzim.

Na střední odborné školy tlačí na jedné straně zaměstnavatelé, kteří požadují co nejvíce praktického vyučování, na straně druhé státní systém, jenž chce maturitní zkouškou ze společných předmětů − češtinou, cizím jazykem, matematikou − posílit všeobecné vzdělání.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik učitelů považuje náročnost státní maturity za vyhovující?
  • Kolik z kantorů a ředitelů si myslí, že státní maturita negativně ovlivnila atmosféru ve škole?
  • Proč Asociace ředitelů gymnázií státní zkoušky podporuje?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se