Koupě kopřivnické Tatry Jaroslavem Strnadem a Reném Materou se vždy jevila jako transakce snů. Zkrachovalý podnik se jim zaplatil už za nějaké tři roky a firma plánovala raketový růst. Letošní rok je pro ně ale mírným vystřízlivěním.

První náznaky, že očekávání majitelů firmy mohou být příliš optimistická, přišly loni koncem roku. Už tehdy Strnad, který v Tatře vlastní dvoutřetinový podíl, v rozhovoru pro HN přiznal, že očekávaná výroba okolo 1700 nákladních vozů nebyla reálná. Nakonec se jich loni vyrobilo 1481, i to ovšem znamenalo meziročně téměř 12procentní růst.

Letošek ale vypadá mnohem hůř. Podle statistiky Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) letos do konce července Tatra vyrobila jen 446 vozů. To je o rovných 50 procent méně než za stejné období v minulém roce. A výrazný pokles očekává firma i za celý rok.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.