Koupě kopřivnické Tatry Jaroslavem Strnadem a Reném Materou se vždy jevila jako transakce snů. Zkrachovalý podnik se jim zaplatil už za nějaké tři roky a firma plánovala raketový růst. Letošní rok je pro ně ale mírným vystřízlivěním.
První náznaky, že očekávání majitelů firmy mohou být příliš optimistická, přišly loni koncem roku. Už tehdy Strnad, který v Tatře vlastní dvoutřetinový podíl, v rozhovoru pro HN přiznal, že očekávaná výroba okolo 1700 nákladních vozů nebyla reálná. Nakonec se jich loni vyrobilo 1481, i to ovšem znamenalo meziročně téměř 12procentní růst.
Letošek ale vypadá mnohem hůř. Podle statistiky Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) letos do konce července Tatra vyrobila jen 446 vozů. To je o rovných 50 procent méně než za stejné období v minulém roce. A výrazný pokles očekává firma i za celý rok.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru