Velké internetové společnosti, jako jsou Google nebo Facebook, mají platit vydavatelům za využívání jejich děl na svých stránkách. Přísnější pravidla pro ochranu autorských práv odsouhlasili včera poslanci Evropského parlamentu. Nová směrnice, kterou schválili v prvním čtení, by měla také zastavit šíření nelegálních kopií filmů, knih či hudby.

"Je to respekt k principu, že každý by měl být za práci zaplacen," komentovala rozhodnutí eurokomisařka Věra Jourová (ANO).

Po velkém tlaku odpůrců návrhu, ke kterým patří provozovatelé webových úložišť a sociálních sítí, se poslanci dohodli na kompromisu. Pravidla by se neměla vztahovat na obsah určený pro soukromé a nekomerční použití, jako jsou například články na Wikipedii. Přísnější ochrana se také nemá týkat samotných odkazů na články zpravodajských webů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru