Více než 60 procent piva, které se vyrobí v národním podniku Budějovický Budvar, míří na export. A to i přesto, že na řadě trhů, jako třeba v USA, nemůže Budvar kvůli sporům o ochrannou známku s americkým Budweiserem prodávat pod svou tradiční značkou pro cizinu Budweiser Budvar, ale používá označení Czechvar.
Export bude pro čtvrtý největší tuzemský pivovar dál klíčový. Kromě sporů o značku ale musí Budvar ve světě reagovat i na jiné problémy. "U Velké Británie jsou nyní velká očekávání, co bude s brexitem. Navíc tam stagnuje spotřeba piva v restauracích," poznamenává generální ředitel Budějovického Budvaru Petr Dvořák. Na jednom z nejdůležitějších zahraničních odbytišť společnost v minulých letech investovala do tankových technologií v řadě partnerských pubů.
Na domácím trhu spotřeba piva v posledních letech klesá, nejvíce podobně jako ve Spojeném království právě v restauracích. Tomu chce Budvar čelit mimo jiné investicemi do otevírání vlastních hospod, konceptů Budvarka.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru