Pestřejší flotily jsou i důsledkem dalšího trendu, jímž je umožnit svým zaměstnancům vybrat si v rámci firemní car policy takové vozidlo, jaké se jim líbí. Dalším výrazným trendem je přenesení co největšího množství starostí spojených se správou flotily na leasingovou firmu. "Zákazníci očekávají, že se o vše postaráme a řidiči budou mít zajištěnou plnou mobilitu," vysvětluje Vilém Mandlík. Dnes už podle něho jde nejen o samotná vozidla, ale právě o garanci mobility − jistotu, že když se něco stane, bude dopad na vlastní byznys co nejmenší.

Jak se ve vaší branži pozná dobrá firma?

Nejvíc člověk pozná úroveň služeb, když se něco pokazí. Auta na operativní leasing samozřejmě využíváme i pro potřeby firmy, takže mám i osobní zkušenost. Když jsem například před školou prorazil pneumatiku o obrubník a ve voze nebylo rezervní kolo, do půl hodiny přijela asistenční služba s náhradním vozidlem. Jen jsem do něj přestěhoval děti a mohli jsme pokračovat. To je dnes velmi důležité − nejde jen o samotné půjčení auta, ale především o zajištění mobility ve všech situacích, do kterých se můžete dostat.

Jaké služby tedy vaši zákazníci nejvíce poptávají?

Těžko se to zobecňuje. Velké firmy očekávají, že jim nabídneme takový mix vozidel a služeb, aby se pokud možno nemusely o nic starat a aby se jim co nejvíce snížily náklady spojené s provozem flotily. Chtějí maximum služeb spojených s autoparkem outsourcovat a zároveň mít jistotu, že jejich řidiči jezdí v ideálních autech pro daný účel. Na základě našich zkušeností s provozem milionové flotily aut a gigabytů dat, která o jejich provozu sbíráme, jsme schopni docela přesně předpovědět celkové náklady na vlastnictví na stanovenou dobu pro jednotlivé modely aut v různých druzích provozu. A to i včetně spotřeby pohonných hmot. Můžeme tak našim klientům doporučit ideální mix vozidel. Kvůli aféře Dieselgate, ale i pozvolnému nástupu alternativních pohonů včetně elektromobilů, je dnes situace na trhu dost dynamická.

Vilém Mandlík
jarvis_5b992c89498ecc37ba62333d.jpeg

technický ředitel, Arval CZ

◼ V Arvalu působí od roku 2011 na pozicích remarketing team leader, project & product team leader a nyní operations director.
◼ Před příchodem do Arvalu pracoval v GE Money Auto.
◼ Vystudoval obchodní akademii. Mezi jeho zájmy patří lyže, hory, auta a caravaning.

Menší firmy zase více řeší otázku správy parku. S naší službou Outsourcing solution například vůbec nepotřebují vlastního správce flotily, všechno potřebné zařídíme my. S jejich řidiči obstaráme napřímo veškerou komunikaci − počínaje objednávkou vozu, kdy se s řidičem domluvíme na tom, jaké vozidlo potřebuje, přes dodání, servis i následné převzetí a prodej auta po skončení smlouvy. Samozřejmě v takovém případě musí být dobře nastavena pravidla pro užívání vozidel ve firmě, takzvaná car policy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.